Citat:
Ursprungligen postat av kaka
Visst vet du tanken bakom att spara? Det är för att undvika att behöva låna pengar.
Visst ränta på ränta effekten är lockande men jag tar då och betalar av lånen på bostaden före jag tar och sparar till något jag inte ens tänker röra.
För mig har sparande inte ett dugg att göra med att slippa låna. Som jag skrev i tidigare post, det handlar om vad som har bäst väntevärde, inte vad som är säkrast. På vilket sätt kommer jag ha fått ut det mesta av min förmögenhet om 50år (då menar jag inte att jag snåla mig genom livet, utan att det kanske ger mig bäst väntevärde att inte ta pengarna från fonderna)