2007-07-12, 02:10
Medlem
Jag försökte få över bilden från datorn till till tv:n, och lyckades dumt nog fippla bort bilden från min datorskärm genom att ställa in tv:n som primärskärm (och troligtvis koppla bort datorskärmen helt och hållet). Samtidigt fick jag inte någon bild i tv:n.

När jag startar datorn får jag alltså ingen bild på skärmen (förutom i början innan windows gått igång). Jag får dock bild på skärmen om jag kör i felsäkert läge.

Vet någon hur jag i felsäkert läge kan ställa om datorskärmen till primärskärm igen/koppla bort tv:n och få skärmen att fungera som vanligt?

Tack!
Citera
2007-07-12, 17:53
Medlem
SmurfJeffels avatar
Vad har du för grafikkort samt tv?
Att du inte får bild i TVn kan bero på att du har s-vid till en scartadapter i tv:n och denna inte klarar det. Testa då istället att köra komposit från dator till tv, om du får bild i TV:n så kan du ju fibbla tillbaka det.
Citera
2007-07-14, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfJeffel
Vad har du för grafikkort samt tv?
Att du inte får bild i TVn kan bero på att du har s-vid till en scartadapter i tv:n och denna inte klarar det. Testa då istället att köra komposit från dator till tv, om du får bild i TV:n så kan du ju fibbla tillbaka det.

tack för svar!

jag lyckades till slut få bilden tillbaka till datorskärmen genom att göra en systemåterställning. det tog ett tag innan jag lyckades fundera mig fram till den lösningen dock.

har fortfarande inte fått bild i tv:n, så jag skall testa ditt tips och köra komposit istället. dock har jag kört s-video till min tv tidigare, och mitt nya grafikkortet skall ju stöjda det (det är ett nvidia geforce 7100 gs, tv:n är en analog panasonic, osäker på modellen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in