2007-07-11, 23:28
Medlem
antagonistens avatar
Jag hade en hårddisk i datorn och körde Outlook Express som mail-klient.
Sen stoppade jag in en till disk, installerade Windows XP Pro på den och skapade ett nytt konto i Outlook Express på den nya Windows-disken.

Nu skulle jag kolla lite gamla mail, så jag startade om datorn och valde att boota Windows XP Home.
Men i Outlook Express finns inte ett enda mail.

De kan väl inte ha försvunnit?
Jag antar att de ligger sparade någonstans på hårddisken, men jag har ingen aning om var jag ska börja leta och jag har inte heller någon aning vad det är jag ska leta efter.

Var sparas mailen i Outlook Express?

Tack på förhand,
Antagonisten
Citera
2007-07-11, 23:43
Medlem
927s avatar
sök efter ordet express, då hittar du förhörhoppningsvis två mappar som heter outlook express i home och den enda är den aktuella. när du öpnar den så hittar du alla dbx filerna. ta en kopia på mappen och lägg den på ett enkelt ställe som tex c: öppna oe i home och välj importera från oe katalog osv och du bör kunna se och välja exakt det du vill importera som då är mappar med mail
Citera
2007-07-11, 23:47
Medlem
antagonistens avatar
Tack för det snabba svaret, det ska genast testas!

Sen undrar jag även om det finns något sätt att logga in på ett användarkonto utan login?
Det finns fyra användare under "Documents & settings" men när Windows startas finns bara två inloggningsrutor.
Hur gör man för att logga in på de övriga kontona som finns på datorn?

Edit: Det finns inga .dbx-filer i Outlook Express-mappen...?
Det som finns är ett gäng .dll-filer, en .txt-fil, och några .exe-filer.
Det är samma sak i båda mapparna.
Citera
2007-07-12, 00:06
Medlem
927s avatar
ja det stämmer ju på sitt sätt men det du kollar i är program mappen... så man ska alltså hitta tre mappar

dom båda mail mapparna finns här, är sökningen inställd på att söka i hela datorn...
C:\Documents and Settings\xxxxxxxx\Lokala inställningar\Application Data\Identities\
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in