Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-16, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
En liten instruktionsvideo: http://www.youtube.com/watch?v=fojVuxrJfmE&feature=player_embedded
Men va?! Han häller ju vatten på skon som inte mocka tål
Citera
2011-02-16, 14:17
Medlem
Heinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jegg3
Vatten är inga problem alls.
Citera
2011-02-16, 15:26
Medlem
Du köper ett par skor för 5000 men vill inte lägga ut för mkt på att vårda dem...
Citera
2011-02-16, 16:57
Medlem
Heinkels avatar
Citat:
Dum fråga, men man kan väl köpa det i alla skoaffärer och allt är väl lika bra ?
Självklart är inte allt lika bra, som med allt annat. Och nej, de flesta skoaffärer har pinsamt dålig koll på skovård och har ett väldigt begränsat sortiment skovårdsprodukter. Går du till en skomakare som säljer och servar kvalitetsskor (t.ex. Crockett & Jones) brukar det finnas helt okej borstar, sprayer, krämer, etc. Mockaborstar brukar ha gummiborst och ibland även metallborst. Jag själv är nöjd användare av franska Saphirs krämer och sprayer (men det borde gå bra med vanliga från Kiwi, Boston eller liknande).
Citera
2011-02-16, 16:58
Medlem
Citat:

Att mocka inte tål vatten är en seglivad myt. Mina billiga Zaraskor i mocka klarar vatten till den milda grad att det bara rinner rakt av utan att ens märkas.
Citera
2011-02-19, 22:00
Medlem
Point Blanks avatar
Bjuder på lite skoporr:

http://img201.imageshack.us/img201/4000/20110219dsc9027.jpg
http://img412.imageshack.us/img412/9621/20110219dsc9029.jpg

Ett par Clarks chelsea boots.
Citera
2011-02-20, 12:59
Medlem
Heinkels avatar
Ämnen sammanfogade.

/Mod
Citera
2011-03-08, 19:07
Medlem
söker en billig och schyst skomakare innan för tullarna i stockholm som kan fixa två par skor som kostade 1k paret, så man har inte lust att gå till någon som tar premium priser.
Vad tar de för priser och klackning på dessa affärer som ni rekommenderar?
Citera
2011-03-08, 20:02
Medlem
Har fått en saltrand på mina skinnpjuck som inte försvann efter jag torkade av skorna. Den har liksom blivit kvar i skinnet.
Dagen efter så tänkte jag att den kanske försvinner om jag smörjer in skorna med skofettet som jag använder som impregnering. Den försvann ju inte och kan tänka mig att saltet satte sig i skon ännu mer nu..

Tror ni denna rand försvinner om man putsar upp dom med puts och grejer eller är det kört?
Citera
2011-03-09, 13:56
Medlem
You-got-claweds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al3ks
Har fått en saltrand på mina skinnpjuck som inte försvann efter jag torkade av skorna. Den har liksom blivit kvar i skinnet.
Dagen efter så tänkte jag att den kanske försvinner om jag smörjer in skorna med skofettet som jag använder som impregnering. Den försvann ju inte och kan tänka mig att saltet satte sig i skon ännu mer nu..

Tror ni denna rand försvinner om man putsar upp dom med puts och grejer eller är det kört?

Skokräm och en ordentlig puts borde göra susen.
Citera
2011-03-10, 01:45
Medlem
FrasseFloyds avatar
Jag har ett par lackskor som jag tänkte rengöra. Vad behöver jag, och hur gör jag? Kan man använda samma typ av skoputs som man använder till andra (svarta) skor eller finns det särskilt medel för lackskor?
Citera
2011-03-10, 11:11
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag har ett par lackskor som jag tänkte rengöra. Vad behöver jag, och hur gör jag? Kan man använda samma typ av skoputs som man använder till andra (svarta) skor eller finns det särskilt medel för lackskor?

Anvand absolut inte skoputs pa lackskorna! En mjuk trasa och lite tvalvatten racker langt men allra bast ar det om du anvander sarskild lackskorengoring och sedan lackskobehandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in