2018-01-08, 03:03
Medlem
Eko-Krigarens avatar
Du söker in som kompletterad urvalsgrupp med dina gymnasiebetyg om jag inte missminner mig. Vill du vara säker får du väl maila antagning och fråga?

Med hopp om studier
Eko Krigaren
Citera
2018-01-08, 06:54
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Tråd infogad.

/Mod.
Citera
2018-01-12, 22:12
Medlem
Plutonium239s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xhimieboy
Med vad söker jag in då? Med mina meritvärden jag hade från gymnasiet eller?
Yes, basåret ger bara behörighet. T.ex. du söker till ingenjörsprogram, du behöver fysik 2, ma4 och kemi 1. Då kommer du söka med HP eller dina gymnasiebetyg. Du kommer hamna i BII, eftersom du kompletterde efter gymnasiet.
Citera
2018-01-25, 14:31
Medlem
skulle ni säga att det är en förutsättning att man har fräsha mattekunskaper innan man börjar läsa tekniskt basår? Jag menar om man inte studerat på 10 år och tänkt köra tekniskt basår, bör man repetera någon månad innan eller klarar man av att bara köra på basåret direkt om man lägger 40 h i veckan?
Citera
2018-01-25, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dueensaga
skulle ni säga att det är en förutsättning att man har fräsha mattekunskaper innan man börjar läsa tekniskt basår? Jag menar om man inte studerat på 10 år och tänkt köra tekniskt basår, bör man repetera någon månad innan eller klarar man av att bara köra på basåret direkt om man lägger 40 h i veckan?

Det beror på vilken nivå du ligger på. Basåret är väldigt grundligt till en början men basic algebra, bråkräkning etc. kan vara bra att ha koll på.
Citera
2018-01-25, 20:55
Medlem
Citat:

Jag går Tekniskt basår just nu, och jag hade repeterat matte a och matte b innan jag började. Det hjälpte mig väldigt mycket i början, speciellt när man började köra matte, fysik, och kemi samtidigt för då kunde man fokusera på kemi och fysik utan att känna sig stressad.
Citera
2018-01-25, 21:02
Medlem
Citat:

Går också basåret just nu och jag hade inte suttit i skolbänken på 15 år. Håller helt med föregående talare. Basåret började matten ganska lugnt med repetition av matte 1 och 2 vilket underlättade när man startade med 3 ämnen samtidigt.

Ju mer du kan förbereda dig desto lugnare kommer du ha det i början.
Jag kollade videos på Youtube och jobbade med https://www.matteboken.se/ och https://matematikvideo.se/ innan.
Citera
2018-01-26, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimd
Jag går Tekniskt basår just nu, och jag hade repeterat matte a och matte b innan jag började. Det hjälpte mig väldigt mycket i början, speciellt när man började köra matte, fysik, och kemi samtidigt för då kunde man fokusera på kemi och fysik utan att känna sig stressad.

Citat:
Ursprungligen postat av cold444
Går också basåret just nu och jag hade inte suttit i skolbänken på 15 år. Håller helt med föregående talare. Basåret började matten ganska lugnt med repetition av matte 1 och 2 vilket underlättade när man startade med 3 ämnen samtidigt.

Ju mer du kan förbereda dig desto lugnare kommer du ha det i början.
Jag kollade videos på Youtube och jobbade med https://www.matteboken.se/ och https://matematikvideo.se/ innan.

Okej tack för svaren. Jag pluggar en del matte till vårens högskoleprov för jag behöver höja mig där, så har jag ett bra resultat på kvantitativ delen (1,5 - 1,8) skulle ni anse att man är grundligt/OK förberedd för basåret ellr skulle ni repetera ännu mer innan skolstarten?
Citera
2018-01-27, 11:46
Medlem
Citat:
Okej tack för svaren. Jag pluggar en del matte till vårens högskoleprov för jag behöver höja mig där, så har jag ett bra resultat på kvantitativ delen (1,5 - 1,8) skulle ni anse att man är grundligt/OK förberedd för basåret ellr skulle ni repetera ännu mer innan skolstarten?

Går basåret atm! Så länge du är redo att lägga ner timmarna behövs ingen förberedelse. Jag hade läst matte 3b innan och hade inga som helst problem med matten i början.
Citera
2018-01-27, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lud75
Går basåret atm! Så länge du är redo att lägga ner timmarna behövs ingen förberedelse. Jag hade läst matte 3b innan och hade inga som helst problem med matten i början.

okej! Tillbringar du mycket tid i skolan eller är det mycket ensam plugg hemma?
Citera
2018-01-27, 14:02
Medlem
Citat:

okej! Tillbringar du mycket tid i skolan eller pluggar du mycket ensam hemma?
Citera
2018-01-31, 15:23
Medlem
Citat:
Men förkunskapskraven är väl bara matte 2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in