• 1
  • 2
2007-07-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piccioni
Utskrivet möjligen, men inte om det gavs vid t.ex. en sjukhusvistelse, det kan du ju köra med om du tror din läkare är så anal så han/hon försöker kolla upp det.

Värt att säga är ju också att detta inte är bensodiazepiner, utan benzo-besläktade läkemedel. Imovane, har man kommit fram till, är t.ex. inte alls beroendeframkallande och kommer snart att tas bort från narkotikaklassningen (eller flyttas ner, jag vet inte vilket).

Låter konstigt, skulle vara intressant att veta var du läst det där. Imovane är beroendeframkallande bla. på det vis att har man väl vant sig att sova på dem är det totalt omöjligt att göra det utan dem, dessutom har de flummpotential om man käkar ett par stycken. Flyttas ned låter inte rimligt heller då Imovane redan nu klassas som narkotika klass 5, alltså den minst restriktiva klassningen.
Citera
2007-07-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Kan inte läkaren kika upp om du haft imovane utskrivet förut? Isf är det nog inte en så bra ide att säga sådär. Typ som att be om smärtstillande och säga att man inte gillar kodein, tramadol, dolcontin etc etc utan att haft det utskrivet

Det ser lite suspekt ut

ja, visst ser det suspekt ut, men läkarna på psyk har inte samma journaler som de på sjukhuset väl? Dessutom kan man säga att jag fick av min mamma eller faster eller nåt, inte så bra att ta emot mediciner, men att det var nödvändigt! Eller... har ni nåt annat tips?
Citera
2007-07-19, 14:06
Medlem
Jag sa: Jag har svårt och sova oxå.
Hans svar blev: Då ska jag skriva ut nånting som heter Stilnoct åt dig!

Det var inte nå vidare svårt. Men mitt resultat blev mest huvudvärk... Först tog jag en halv, alltså 5 mg (i syfte att sova) sen en timme senare var jag inte trött och tog en halv till. Eftersom det var mörkt så blev synen ytterligare förvrängd och saker rörde lite på sig, men inte speciellt mycket... vaknade av mig själv 6 timmar senare...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in