• 1
  • 2
2007-07-11, 17:03
Medlem
Jag ska snart träffa min psykläkare och tänkte då be om någonting att flumma på, givetvis tänker jag inte säga det till läkaren...
Vad ska jag be om? Jag äter 40 mg citalopram och vill alltså inte ha någonting som krockar med det. Ska jag yrka på att jag sover dåligt? Eller ska jag hellre be om någonting som lindrar ångest? Jag betvivlar att han vill ge mig båda delarna... vad är effektivast att flumma på? Några namn och direkt effekt? Dos?
Citera
2007-07-11, 17:25
Medlem
Avgrunds avatar
imovane är det lättaste läkemedlet att få ut mot psykiska besvär som kan ge ett flumm.
Citera
2007-07-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrund
imovane är det lättaste läkemedlet att få ut mot psykiska besvär som kan ge ett flumm.

Hur mycket ska jag ta? Hur mkt tror du man får ut första gången? Är tjej, väger 60 kg.

Har tidigare försökt trippa på tradolan, men det gav bara total bedövning i hela kroppen och sömn i över ett dygn... inte riktigt den önskade effekten...
Citera
2007-07-11, 18:25
Medlem
speedracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnstensDottir
Hur mycket ska jag ta? Hur mkt tror du man får ut första gången? Är tjej, väger 60 kg.

Har tidigare försökt trippa på tradolan, men det gav bara total bedövning i hela kroppen och sömn i över ett dygn... inte riktigt den önskade effekten...

Vill du trippa så måste jag nog göra dig besviken och meddela dig om att svenska läkare inte skriver ut LSD... Det enda sköna är väl Stilnoct, mot insomningsproblem.
Citera
2007-07-11, 18:45
Medlem
Alltså, Imovane eller Stilnoct? har försökt hitta nåt om båda, men hittar inget av värde. Om man jämför dem, vilka har bäst effekt utan att bli störd dagen efter?
Citera
2007-07-11, 19:03
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Alltså, Imovane eller Stilnoct? har försökt hitta nåt om båda, men hittar inget av värde. Om man jämför dem, vilka har bäst effekt utan att bli störd dagen efter?

Stilnoct har en kortare halveringstid än Imovanen vilket skulle indikera i princip obefintlig dåsighet dagen efter. Personligen tycker jag inte det är någon skillnad på dem. Pest eller kolera faktiskt.
Den största negativa biverkningen när det gäller Imovanen så är det den metalliska bismaken som uppstår i munnen.
Citera
2007-07-11, 19:13
Medlem
Avgrunds avatar
imovane brukar dom ge oftare än stilnoct.
själv föredrar jag stilnoct framför imovane med hästlängder. väldigt trevliga piller att använda som lugnande.
Citera
2007-07-11, 22:40
Medlem
bogabos avatar
mmm ja fick stilnoct utskrivet igår, men tyvär icke såå många
men ska till psykisss sen sååå!
va inte alls svårt att få, sa bara att ja inte kunde sova på nätterna!
okej sa lite annat me men ja inget som hade me sömn att göra.
trodde icke ja skulle få de utskrivet men ja överaskad blev ja!
Citera
2007-07-12, 17:38
Medlem
Då gör jag nog så att jag säger att jag testat Imovane förut och att jag inte vill ha det igen pga den vidriga bismaken som slog hårt på mig. Då kanske jag får stilnoct istället
Citera
2007-07-12, 17:49
Medlem
2500s avatar
Citat:
Då gör jag nog så att jag säger att jag testat Imovane förut och att jag inte vill ha det igen pga den vidriga bismaken som slog hårt på mig. Då kanske jag får stilnoct istället

Kan inte läkaren kika upp om du haft imovane utskrivet förut? Isf är det nog inte en så bra ide att säga sådär. Typ som att be om smärtstillande och säga att man inte gillar kodein, tramadol, dolcontin etc etc utan att haft det utskrivet

Det ser lite suspekt ut
Citera
2007-07-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Kan inte läkaren kika upp om du haft imovane utskrivet förut? Isf är det nog inte en så bra ide att säga sådär. Typ som att be om smärtstillande och säga att man inte gillar kodein, tramadol, dolcontin etc etc utan att haft det utskrivet

Det ser lite suspekt ut

Utskrivet möjligen, men inte om det gavs vid t.ex. en sjukhusvistelse, det kan du ju köra med om du tror din läkare är så anal så han/hon försöker kolla upp det.

Värt att säga är ju också att detta inte är bensodiazepiner, utan benzo-besläktade läkemedel. Imovane, har man kommit fram till, är t.ex. inte alls beroendeframkallande och kommer snart att tas bort från narkotikaklassningen (eller flyttas ner, jag vet inte vilket).
Citera
2007-07-12, 18:13
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piccioni
Utskrivet möjligen, men inte om det gavs vid t.ex. en sjukhusvistelse, det kan du ju köra med om du tror din läkare är så anal så han/hon försöker kolla upp det.

Värt att säga är ju också att detta inte är bensodiazepiner, utan benzo-besläktade läkemedel. Imovane, har man kommit fram till, är t.ex. inte alls beroendeframkallande och kommer snart att tas bort från narkotikaklassningen (eller flyttas ner, jag vet inte vilket).

Hmm vart har du hört det där? Att imovane inte är beroendeframkallande. Det var väl snarare tvärtom att imovane och stilnoct sågs som icke beroendeframkallande när dom lanserades på marknaden och blev narkotikaklassade först för ett par år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in