2007-07-11, 16:34
Medlem
Tjena, sitter på en MB och hittade widgeten (eller gadget, minns inte vad det heter, i dashboarden iaf) som visar vädret. Den är inställd på Stockholm, men eftersom jag inte bor där så vill jag byta till nåt annat. Har fyllt i min stad men den vill ändå inte visa det. Var och kollade på bolagets hemsida (accuweather) och den visar prognosen men vill inte liksom länka över det till widgeten/gadgeten.

Polaren kunde få in det på sin dator men kunde inte förklara hur han gjort.

Tips?
Citera
2007-07-11, 16:58
Medlem
Pallemans avatar
Använd inte åäö.
Citera
2007-07-11, 17:14
Medlem
skinner5000s avatar
Standardwidgeten har bara väder för Stockholm när det gäller Sverige. Den är således värdelös.

Ladda ner den här widgeten istället, den kan få in väder i de flesta större orter i Sverige:
http://www.apple.com/downloads/dashb...alweather.html
Citera
2007-07-11, 17:29
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Standardwidgeten har bara väder för Stockholm när det gäller Sverige. Den är således värdelös.

Ladda ner den här widgeten istället, den kan få in väder i de flesta större orter i Sverige:

Um.. Näe, det har den inte. Jag har då min hemstad i standardväderwidgeten. Skriv ortnamn, Sweden.
Citera
2007-07-11, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000

Jepps, du har fel. Min stad är också med.
Citera
2007-07-11, 18:06
Medlem
Tackar för svaren och hjälpen. Testade den andra widgeten men den valde bara närmaste flygplats (vilket är några mil för långt härifrån), annars såg den ut att vara bättre med fler funktioner.

Fick det däremot att funka genom att bara fylla i stadsnamnet utan "Sweden", då sökte datorn upp lämpliga träffar som fylldes i automatiskt. Konstigt, men nu funkar det iaf.
Citera
2007-07-11, 23:30
Medlem
Frotzs avatar
Standardwidgeten fungerar utmärkt för dom flesta städer i Sverige. Skriv ortsnamnet och verifiera genom att trycka enter.

Ett exempel:

Skriva Uppsala och tryck genast enter - staden verifieras och finns det flera städer med samma namn så välj bara från drop down-menyn. Svårare än så är det inte. Och nej, Stockholm är inte den enda staden man kan ha i standardwidgeten. Den må vara satt som default men det gör den inte till ensam härskare
Citera
2007-07-12, 01:48
Medlem
Men weatherbug är bra mycket bättre än standard-widgeten, även om den är ful som stryk.
Standardwidgeten var helt ute och cyklade då och då så jag bytte.
Citera
2007-07-12, 02:19
Medlem
Frotzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalaslemuren
Men weatherbug är bra mycket bättre än standard-widgeten, även om den är ful som stryk.
Standardwidgeten var helt ute och cyklade då och då så jag bytte.

Alternativ är alltid bra, låt grabben välja själv. Jag ville bara påpeka att default-widgeten inte alls på något sätt är "värdelös" däremot är det värdelöst av Apple att inte inkludera någon som helst hjälp så man förstår hur man ska använda den. Var tog Apples interface guidelines vägen? Även för en tredjepartsprodukt så tycker jag att man ska informera hur man gör speciellt när Dashboard var en så hypad funktion inför 10.4-releasen.
Citera
2007-07-16, 23:07
Medlem
En lite klurig grej är att du måste slå till enter när du väl matat in ett ortsnamn för att validera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in