2007-07-11, 14:56
Medlem
Micke666s avatar
Mitt nya grafikkort Asus Nvidia 8800GTX 780mb suger, hur jag än gör inne i irna så blir skärmen suddig, man ser knappt texten när man ska skriva, men bilder blir bra.

Är det nån som vet hur man ska ställa in skiten så man får kortet o bli bra? Jag har testat o lägga in ny drivrutiner flera gånger. Kör Win XP pro.

Snälla, hjälp mig.
Citera
2007-07-11, 16:03
Medlem
Frostblends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke666
Mitt nya grafikkort Asus Nvidia 8800GTX 780mb suger, hur jag än gör inne i irna så blir skärmen suddig, man ser knappt texten när man ska skriva, men bilder blir bra.

Är det nån som vet hur man ska ställa in skiten så man får kortet o bli bra? Jag har testat o lägga in ny drivrutiner flera gånger. Kör Win XP pro.

Snälla, hjälp mig.

vet inte om det är relevant men du kanske har DX 10 installerat och xp stödjer väl inte dx10?

kan ju vara det.

för kortet är ju fan inte dåligt någonstans, så det är någon inställning helt klart
Citera
2007-07-11, 16:07
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostblend
vet inte om det är relevant men du kanske har DX 10 installerat och xp stödjer väl inte dx10?

kan ju vara det.

för kortet är ju fan inte dåligt någonstans, så det är någon inställning helt klart
Nej, jag har DX 9C
Citera
2007-07-11, 16:09
Medlem
Frostblends avatar
Citat:
Nej, jag har DX 9C

okej

ehm, jadu. Vet inte exakt vad som är fel, men högerklicka på skrivbordet, sen tar du "NVIDIA setings" typ.. där inne kan du klicka runt lite, det brukar lösa sig så annars får du ringa dit du köpte kortet och fråga..
Citera
2007-07-11, 16:12
Medlem
Micke666s avatar
Jag har klickat runt o försökt med alla möjliga inställningar, men inget funkar.
Kastar snart datorjäveln åt helvete o sätter i min gamla skitburk igen. Där kunde man åtminstone se texten.
Citera
2007-07-11, 16:23
Medlem
Frostblends avatar
Citat:
Jag har klickat runt o försökt med alla möjliga inställningar, men inget funkar.
Kastar snart datorjäveln åt helvete o sätter i min gamla skitburk igen. Där kunde man åtminstone se texten.

Då vet jag inte vad du kan göra =/ är ingen expert på det där. tyvärr
Citera
2007-07-11, 16:51
Medlem
sekazzs avatar
Citat:

Snälla, hjälp mig.

Har Du nya drivisarna från Nvidia?
Annars kan Du också gå in på Asus hemsida och ladda hem drivisar just för det kortet har jag för mig.
Testat att ändra skärmupplösning till högre?
Citera
2007-07-11, 17:10
Medlem
project_xs avatar
Citat:

Provat en annan skärm?
Citera
2007-07-11, 20:23
Medlem
Micke666s avatar
Nej, jag har inte testat någon annan skärm då den funkade perfekt med den förra datorn.
Ja, jag hämtade drivrutinerna direkt ifrån Asus hemsida, då dom var nyare än dom ifrån Nvidias sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in