• 1
  • 2
2007-07-11, 11:07
Medlem
johan22ses avatar
Grejen som sådan är att verkligheten har väl kommit ikapp en, drog på mig en massa skitskulder i ungdomens dagar och har nyligen blivit fastanställd på mitt jobb nu.. Klart att Kronofogden kom och började dra som dårar men nu är frågan den: Vet nån om det är möjligt att få ett lån nånstans så man kan få betala av dessa, en summa på ca 90.000:- Har som sagt en fastsanställning sen ett tag tillbaka med en månadslön på ca 15.000 efter skatt och kan möjligtvis få en borgenär (nej hon är inte villig att ställa sig på ett lån rakt av)

Vore tacksam för info för swedbank skrattade mig rakt i örat

Tack på förhand..
Citera
2007-07-11, 11:14
Medlem
Trollishs avatar
90.000:- är juh inte så jävla mycke pengar, gör upp en avbetalningsplan med fogden.

Lån för att betala av en skuld hör du hur det låter elr?
Citera
2007-07-11, 11:17
Medlem
johan22ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
90.000:- är juh inte så jävla mycke pengar, gör upp en avbetalningsplan med fogden.

Lån för att betala av en skuld hör du hur det låter elr?

Grejen är ju den att fogden inte är så resonliga å drar ALLT över 9k och JA man kan få ett sånt lån men jag vet ju inte var..
Citera
2007-07-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan22se
Grejen är ju den att fogden inte är så resonliga å drar ALLT över 9k och JA man kan få ett sånt lån men jag vet ju inte var..

det är väl rätt nice,,betalar du av 6 000 kr har du ju betalt av allt påå lite mer än ett år.
Annars borde det väl gå låna på banken med en fast anställning och en borgenär.!!

Good luck
Citera
2007-07-11, 11:34
Medlem
TTKs avatar
"Borgenär" är den som lånar ut pengarna, har man en sådan så behöver man väl rimligtvis inte en bank till?

Hur som helst, Bank2 gör iaf reklam för att de erbjuder "omstartslån" till sånna som har ekonomiska bekymmer. Kolla med de.
Citera
2007-07-11, 11:35
Medlem
Trollishs avatar
Citat:

Ja du kommer leva på existensminimum finns folk som har det värre.
Citera
2007-07-11, 11:38
Medlem
johan22ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
"Borgenär" är den som lånar ut pengarna, har man en sådan så behöver man väl rimligtvis inte en bank till?

Hur som helst, Bank2 gör iaf reklam för att de erbjuder "omstartslån" till sånna som har ekonomiska bekymmer. Kolla med de.

Hmm ok tack, ska kika vad d är för nå..
Citera
2007-07-11, 11:40
Medlem
johan22ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK

Funkade dessvärre inte då jag inte äger nån fastighet med det värdet
Citera
2007-07-11, 11:59
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Funkade dessvärre inte då jag inte äger nån fastighet med det värdet

Alla såna saker är bara skit, högre räntor får man leta efter.
Citera
2007-07-11, 12:16
Medlem
johan22ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Alla såna saker är bara skit, högre räntor får man leta efter.

Du har nog rätt, nog nästan lika bra att bita i det sura äpplet å kalla det en 30 årspresent för jag blir isf skuldri månaden innan.. Har ju haft det värre själv förr så va fan, tack för uppmaningen..
Citera
2007-07-11, 12:28
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Du har nog rätt, nog nästan lika bra att bita i det sura äpplet å kalla det en 30 årspresent för jag blir isf skuldri månaden innan.. Har ju haft det värre själv förr så va fan, tack för uppmaningen..

hehe kommer nog bli den bästa present du någonsin fått. Lycka till för existensminumum är fan inte skoj.
Citera
2007-07-12, 03:18
Medlem
Har du kunnat betala någonting till kronofogden senaste åren? Om inte, ring fordringsägarna och erbjud 50-60% direkt. Det har funkat för ett flertal personer om fordringsägarna räknat med att inte få nånting tillbaks.

Skaffa ett vanligt banklån med en borgenär, helst två. Förklara din situation till banken, det finns en liten men ändå tillräckligt stor chans att du blir beviljad ett lån för att betala av skulderna.

Att bara låta kronofogden dra pengar varje månad är inte att rekommendera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in