2007-07-11, 02:49
Medlem
Nemesis1s avatar
Att få ut tobak på ställen där mina kompisar inte fick gav ett väldigt skönt egolyft... Då kände jag mig vuxen!

Håller ni andra med?? Gick ni också runt och försökte uppträda belevat och moget och hade stenkoll på vilka personer i vilka kiosker och butiker som sålde ut åt en och vilka som frågade om leg??
Citera
2007-07-11, 02:53
Medlem
Shroomiezs avatar
Fanns ju alltid några arabkiosker som säljer till vem som men stunderna fanns ju när man fick svälja sin stolthet, knacka någon på knäet, och be dem köpa ut ..
Citera
2007-07-11, 03:03
Medlem
filofaxs avatar
Jepp. När jag var tio bast gick jag och handlade cigg åt min pappa.

Sen avtog skäggväxten.. och ingen frågade nånsin mig när jag var precis under 18
Citera
2007-07-11, 03:04
Medlem
saftad_burks avatar
Köpte alltid själv, fick ut typ överallt i hela borås när jag var 15 men som sagt så fick man ibland fråga någon annan!
Citera
2007-07-11, 03:12
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Att få ut tobak på ställen där mina kompisar inte fick gav ett väldigt skönt egolyft... Då kände jag mig vuxen!

Håller ni andra med?? Gick ni också runt och försökte uppträda belevat och moget och hade stenkoll på vilka personer i vilka kiosker och butiker som sålde ut åt en och vilka som frågade om leg??
känner du dig fortfarande vuxen utan att vara de? ja betvivlar att trådskaparen har en ålder som tillåts på FB...

ja skojar så klart, bara trött och tyckte de faktiskt var roligt själv
Citera
2007-07-11, 03:17
Medlem
CELESTICs avatar
Även på stenåldern...

...(läs: sjuttiotalet) kunde det vara lite knepigt att få tag på cigg men då handlade det mera om den sociala kontrollen, folk höll koll på andras ungar och skvallrade för allt vad tygen höll.
Själv hade jag lyckan att ha en rökande pappa som jag brukade handla till av Sven i Kiosken.
Det var bara det att Sven i Kiosken visste att pappa rökte röda Commerce (utan filter) så det var bara att suga i sig av den varan när det var dags att börja smygköpa till sig själv. Fuuu faen så illa det smakade, men det röjde man ju inte med en min kaxebrutta på nio bast som man var. Brukar le för mig själv och tänka på hur överjävligt man mådde då när jag ser små snuttor stylta omkring på vingliga klackar med en cigg mellan fingrarna på stan.
Tänk att det är en sådan milsvid skillnad mellan hur man tror att det ser ut och hur det egentligen ser ut utifrån..
Nåväl, nostalgitrippen är över, kan bara ångra djupt att jag inte gav upp efter första kräkattackerna utan sitter fast i skiten idag.
Dumt, MYCKET dumt!!!
Citera
2007-07-11, 04:01
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shroomiez
Fanns ju alltid några arabkiosker som säljer till vem som men stunderna fanns ju när man fick svälja sin stolthet, knacka någon på knäet, och be dem köpa ut ..
De där jävla utlänningarna skall då alltid förstöra allting! Om de säljer ut åt vilken skitunge som helst så kan ju inte mogna skitungar känna sig mogna då de får ut längre! ;D

Här i Finland där alla är rasister släpper vi dock inte in andra folkslag, så här är det faktiskt lite utmaning att få ut tobak som minderårig... =)
Citera
2007-07-11, 08:16
Medlem
Ja, falskleg!
Citera
2007-07-11, 08:18
Medlem
Ninsos avatar
18-årsgränsen infördes rätt sent ändå, mitten på 90-talet nån gång väl? Eller så hade jag en jävla röta hela tiden...
Citera
2007-07-11, 11:34
Kiosken som låg i mitt område sålde gärna tobal och folköl til oss under 18, bara det inte var andra kunder där.
Citera
2007-07-11, 11:45
Medlem
Sobbes avatar
Bad alltid en kompis att köpa åt mig, hatade när man var tvungen att gå ut med svansen mellan benen efter att de frågat om legg.
Citera
2007-07-11, 11:48
Medlem
Snövits avatar
Det fanns ingen åldersgräns eller social kontroll när jag var under 18 år och köpte cigaretter. Som barn kunde man få en slant om man cyklade till kiosken åt någon vän till familjen eller granne och köpte cigaretter.

Vad lastgammal jag lät där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in