• 1
  • 2
2007-07-11, 01:46
Medlem
Hej, ska nu flytta till sthlm pga studier. Har fått erbjudande om förstahandskontrakt i både Hökarängen och i Grimsta. Kan någon local som bor/bott i dessa områden berätta lite om dem. Är det bra/dåligt/bra förbindelser med tunnelbana och buss/ghetto? etc. etc.

tack på förhand!
Citera
2007-07-11, 02:50
Medlem
Tjohildas avatar
Hökarängen är helt ok, har sjävl bott där som första lgh i
stockholm, Har hört att det blivit busigare sen dess, men är nog rätt ok för den som inte är kräsen. Servicen på plats är inget vidare, alla åker till det större Farsta för att shoppa, bara en station därifrån. Rätt lång, men inte oöverkomligt lång, är vägen i till City, Tunnelbanan går på 20-25 minuter.
Citera
2007-07-11, 03:03
Medlem
Pest eller Kolera ............

Södra sidan av stan är ju dock att föredra så Hökarängen väger tyngst.
Citera
2007-07-11, 03:09
Medlem
Pancevs avatar
Varför föredrar du södra sidan av stan?
Citera
2007-07-11, 10:35
Medlem
ok, tack för svaren. men vad menar du med bus i hökarängen? typ mycket invandrare som driver runt och spelar allan (a la rinkeby), eller att det är massa kriminella element som bor/hänger där, men inte utgör någons större fara mot dig som person. hehe, hoppas ni fattar vad jag menar..
Citera
2007-07-11, 11:25
Medlem
A.L.Vs avatar
dom har väll i varje fall en grym skidklubb i hökarängen..........hökarängen värsta svängen ......eller hur det nu var i snowroller.
Citera
2007-07-11, 11:30
Medlem
Agent|Os avatar
Grimsta är ett riktigt rövhål som är byggt på ena sidan av en rodell som har Vällingby och Råcksta på andra sidan. Hökarängen är ingen höjdare heller men det går fortare att ta sig till stan därifrån och är antagligen lugnare. Mindre invandrare också om man tycker det är en variabel att med i beräkningarna.
Citera
2007-07-11, 11:30
Medlem
Drapåtrissors avatar
Har bott på Måndagsvägen några år och det var rätt OK. Tyvärr mycket mer paraboler numera men så är det väl överallt. Dessutom går det fortare att åka in till city än från Grimsta.
Citera
2007-07-11, 14:33
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secce
ok, tack för svaren. men vad menar du med bus i hökarängen? typ mycket invandrare som driver runt och spelar allan (a la rinkeby), eller att det är massa kriminella element som bor/hänger där, men inte utgör någons större fara mot dig som person. hehe, hoppas ni fattar vad jag menar..

Nja mest svensk/finska fullgubbetypen, men värre har man sett.
Citera
2007-07-22, 19:53
Medlem
spökljuss avatar
Smågammal tråd kanske..men tänkte skriva endå..

nu har jag inte bott i hökarängen så kan inte direkt jämföra. Men bott i västerort i hela mitt liv varav de två senaste åren i Grimsta. Jag trivs jättebra här. Det är nära till grönområden och bad, nära till vällingby centrum som för övrigt håller på att utvecklas till ett ännu större köpcentrum än tidigare. Det finns biograf, restaraunger samt de normalstora affärerna som brukar hålla till i centrum. Sen att överskottsbolaget och coop forum finns bara en promenad bort passar mig utmärkt.
Åka in till stan går även snabbt och smidigt. Jag har under mina två år här aldrig stött på något bus eller bråk.

Några fler frågor svarar jag gärna på. Men helt enkelt så trivs jag perfekt här och förstår inte varför västerort skulle vara sämre än söderort.
Citera
2007-07-27, 14:59
Medlem
Ja, Vällingby centrum börjar fan bli bra.. Förrut såg det inte alls ngt trevligt ut, nu börjar d bli riktigt nice
Citera
2007-07-27, 16:10
Medlem
apoteks avatar
Jag röstar på Hökarängen. Känns mycket mer centralt än Grimsta. Jag har varit väldigt mycket i både Grimsta och i Hökarängen, och Hökarängen har den där lugna förortsfeelingen tycker jag... Med tallar och mysiga promenadstigar och framförallt så tycker jag hyrorna överlag är mer rimliga. I Vällingby verkar det vara mycket överpriser, om man som jag värderar en viss närhet till stan.

Men, det är faktiskt inte så jobbigt att ta sig från Grimsta till stan heller. Det tar en stund i och för sig, men det är inte massa bussar och skit, utan tunnelbana hela vägen. Slutsats: Grimsta är också fint, men jag föredrar söderort som en del innan har sagt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in