• 6
  • 7
2007-07-15, 12:04
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Vad är det egentligen du inte får pyssla med själv numera då?
Windows erbjuder förvisso en del guider men det finns inget som tvingar dig att använda dessa om du nu inte vill, kom gärna med ett exempel
Vill du banta din Windows-XP-installations-cd kan du göra en del med nLite

Jag har egentligen aldrig sagt att det finns saker jag inte längre får göra själv Snarare menade jag att överlag blir det mindre och mindre att göra för varje Windows version som kommer. Det är som du kanske förstår svårt att peka på en specifik sak, där jag som användare inte får bestämma själv. Det mesta går ju att konfigurera själv och få som man vill, men det kräver en hel del jobb. Vill du ha ett mer konkret exempel kan jag ju säga att ett antal äldre program/skripts som jag skapade på den tiden jag hade windows 98 inte fungerar överhuvudtaget i Windows XP, även om jag kör dem i kompatibilitetsläge. Vilket naturligtvis är lite trist, eftersom jag inte orkar/har tid att skriva om programmen.

Jag har bara hört om nLite, ska kolla bättre på det.
Citera
2007-07-15, 13:16
Medlem
arezons avatar
Av mina vänner så är det bara de som inte kan/bryr sig så mycket om sin dator som kör Vista. De som fick med det från start och helt enkelt nöjer sig med skriva/tanka/chatta som faktiskt fungerar på Vista.

De lite kunnigare (vill gärna räkna in mig själv här) är väldigt nöjda med XP. Fungerar klockrent och det här med arbetsinsats för virus kännns ju bara överspelat. Så varför vi/jag inte byter är dels för att XP är ett riktigt bra OS och att man alltid väntar på minst sp1 när det gäller nya windowsversioner.

Sen som många sagt finns det inget direkt som lockar med vista, om det fungerar till allt du använder så... If it aint broken, why fix it?
Citera
2007-07-15, 13:31
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Vad är det som gör att just Windowsanvändare tvekar så med att uppgradera till Vista?
Tänker Windowsanvändaren helt annorlunda än OS-X/GNU/Linux användaren?

Windowsanvändare är nog mer pragmatiska & tänker mer på funktion än andra användare - "Varför uppgradera om allt jag vill göra fungerar i XP?". När fler spel kräver DX10 kommer folk få en praktisk anledning, & då kommer de uppgradera.
Citera
2007-07-15, 14:13
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Jag har egentligen aldrig sagt att det finns saker jag inte längre får göra själv Snarare menade jag att överlag blir det mindre och mindre att göra för varje Windows version som kommer. Det är som du kanske förstår svårt att peka på en specifik sak, där jag som användare inte får bestämma själv. Det mesta går ju att konfigurera själv och få som man vill, men det kräver en hel del jobb. Vill du ha ett mer konkret exempel kan jag ju säga att ett antal äldre program/skripts som jag skapade på den tiden jag hade windows 98 inte fungerar överhuvudtaget i Windows XP, även om jag kör dem i kompatibilitetsläge. Vilket naturligtvis är lite trist, eftersom jag inte orkar/har tid att skriva om programmen.

Jag har bara hört om nLite, ska kolla bättre på det.

Okej, jo vissa äldre program fungerar inte, eftersom att vissa kommandon inte funkar men det beror ju snarare på att arkikturen har ändrats en del

Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Nä, precis och alla som har kritiserat UAC för att det inte är nåt vidare har fel...?

Dom få argument jag har sett mot UAC tycker jag var allmänt dåliga
http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=490

Kan tillägga att jag frågade en polare som kör Vista (ja jag känner bara 1 än som har gått över än sålänge), hur han upplevde UAC och han störde sig inte ett dugg på det
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in