2007-07-14, 19:49
Medlem
Tycker man att Schulmans ironi är smart så är man en typisk medelmåtta som tar sig själv på för stort allvar.
2007-07-14, 19:53
Medlem
Coleridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Va!? Är det sant? När hon vill att han ska åka på autobahn med henne? Fan då. Nu rasade min värld samman. Fattas bara att filmen när hon precis sugit av Calle också är fejk..
1. Läs hela tråden innan du postar. (Dharma har tidigare i tråden inte visat sig förstå att den filmen är "på skoj")
2. Var det dig jag riktade mitt inlägg till?
3. "Om du syftar på klippet..."

Summa: Tyst med dig.
2007-07-14, 21:13
Medlem
Ph0nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Spoony Bard
Känns som att Schulman tror på allvar att han är något.

Vad för argument driver det här påståendet? Jag vill, om än på ett ytligt plan påstå att man är något om man har 200 000 läsare i dagens Sverige.

Vi kan enas om att han inte direkt räddat svältande barn, men han har å andra sidan lurat en stor skock får (läs blogg-läsare) till att följa hans liv och leverne. Det är inte AS som vi ska attackera det är snarare gemene man som läser och återkommer dag efter dag. Finns det efterfrågan så finns det förmodligen ett utbud.

Läs gärna en intervju med AS i senaste Bon. Där får man se en annan sida av Alex. Alex är inget annat än en stor underhållare i små mått.
2007-07-14, 23:33
Medlem
Men snälla. Han provocerar ju medvetet. Han är lite rolig. GIllar att läsa hans blogg och alla larviga kommentarer om hur ful och dum han är.
2007-07-14, 23:49
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge
1. Läs hela tråden innan du postar. (Dharma har tidigare i tråden inte visat sig förstå att den filmen är "på skoj")
2. Var det dig jag riktade mitt inlägg till?
3. "Om du syftar på klippet..."

Summa: Tyst med dig.

Hihi. Fan då. Misstänkte att du skulle tolka det så.

1. Läst den redan. Intressant läsning. Ibland pinsam.
2. Nej
3. ?

Summa: Drev med samma personer du förolämpade men blev, av förståeliga skäl, misstolkad.

Coleridge --> <-- Funcadelic
2007-07-14, 23:56
Medlem
Coleridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Hihi. Fan då. Misstänkte att du skulle tolka det så.

1. Läst den redan. Intressant läsning. Ibland pinsam.
2. Nej
3. ?

Summa: Drev med samma personer du förolämpade men blev, av förståeliga skäl, misstolkad.

Coleridge --> <-- Funcadelic
Ah. Sorry. Missade helt det. Well. No hard feelings.
2007-07-15, 00:16
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIFference
Men snälla. Han provocerar ju medvetet. Han är lite rolig. GIllar att läsa hans blogg och alla larviga kommentarer om hur ful och dum han är.

Och han hymlar ju inte med att han bland annat hittar på saker och stjäl texter från andra. Alex är en entertainer och han levererar det han är anställd för.
2007-07-15, 03:02
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coleridge
Om du syftar på klippet med Calle och Carolina Gynning är du efterbliven. Fattar du inte att det klippet var ett skämt?

Nej, det är inte klippet som jag syftar på.
Där ser man ju inte Alex överhuvudtaget

Jag förstår att klippet är ett skämt, hela Alex blogg är ett skämt
för den sakens skull så kan det ju vara ett dåligt skämt, am i right?
2007-07-15, 03:06
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ph0ny
Vad för argument driver det här påståendet? Jag vill, om än på ett ytligt plan påstå att man är något om man har 200 000 läsare i dagens Sverige.

Vi kan enas om att han inte direkt räddat svältande barn, men han har å andra sidan lurat en stor skock får (läs blogg-läsare) till att följa hans liv och leverne. Det är inte AS som vi ska attackera det är snarare gemene man som läser och återkommer dag efter dag. Finns det efterfrågan så finns det förmodligen ett utbud.

Läs gärna en intervju med AS i senaste Bon. Där får man se en annan sida av Alex. Alex är inget annat än en stor underhållare i små mått.

Ditt inlägg inspirerade mig
Jag föreslår att vi kidnappar Alex, dränker in honom i BBQ-Sås och släpper honom i fallskärm i någon fattig del av Afrika med en säck grillkol, en liter tändvätska och tio kilo pommes i famnen

----------------------------------

Alex har upptäckt stalkerbloggen, jag undrar vems den är egentligen...

Citat:
Jag har en stalker
Skrivet av Alex Schulman 13 juli 2007, klockan 17:14

Jag har en stalker. Är det en man eller kvinna? Det är oklart.
har jag anledning att vara orolig? Jag vet inte.

Läs denne persons stalker-blogg här.

http://attstalkaalexschulman.blogspot.com/

Ett brev som enligt stalkern kommer från Alex Schulman
http://bp3.blogger.com/_YWjlT_EG34s/...h/alexmail.gif

Slutet är nära Alex

Edit: Slutet för din blogg, inte för ditt liv. Jag hotar dig inte
2007-07-15, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aikonstyle
Jag som trodde att trådskaparen skulle ha något vettigt att komma med, så visar det sig att han inte förstått ett skit.

Det bara rinner massa ord som inte har något med saken att göra och han förklarar sig dum i inlägg efter inlägg. Det är nästan starkt gjort.
Ja jösses, trådskaparen är så fel på det att det nästan blir skoj, men bara nästan!

Alex Schulman är en nolla som kan skriva litet grand och som ibland lyckas vara litet smårolig genom att ironisera över något. Eftersom vi lider brist på komiska begåvningar i Svedala så fyller karln en funktion; "i de blindas rike är den enögde kung!"

Att läsa honom på regelbunden basis torde dock vara skadligt för intellektet och inte att rekommendera! Det bästa att göra är att strunta i honom och låta honom självdö i tysthet!
2007-07-15, 19:19
Medlem
KB886511Bs avatar
Första gången jag hör talas om snubben..

Personer som skriver till sig kändisskap i form av kontroversiella krönikor å annan dynga, måste vara det mest patetiska som finns. Jag kan inte på något sätt respektera en sådan människa. Av den anledningen läser jag inte tidningar, bloggar å annan skit, vad ger det lixom? Finns inget syfte med att sitta å reta upp sig på vad nån meningslös liten fjant sitter å skriver.

Allt som oftast handlar det om människor som är lite socialt missanpassade. I unga år var man förmodligen oftast den där tysta personen som ingen brydde sig om, och på äldre dagar ska man ta sin revanch och reta gallfeber på folk bara för att man inte fick utlopp för sånt när man var yngre. Man tar igen sin förlorade tid som ung och många gånger går det över gränsen. Kan sätta en hundring på att den Schulman inte var poppis-snubben i skolan. Samma sak gäller förmodligen alla andra kända skribenter å krönikörer runt om i Sverige. Ofta när man ser en journalist på TV är han otroligt tafatt och blyg. Han talar i rubrikform och vill sätta värde på varenda mening han yttrar, men det blir bara lamt och ointressant.

Så ni som stör er på dessa schablonmänniskor. Tänk bara på att deras skrivande handlar om ett socialt handikapp, och att dom inte kan få utlopp för sig själva på annat sätt.
2007-07-17, 18:15
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Första gången jag hör talas om snubben..

Personer som skriver till sig kändisskap i form av kontroversiella krönikor å annan dynga, måste vara det mest patetiska som finns. Jag kan inte på något sätt respektera en sådan människa. Av den anledningen läser jag inte tidningar, bloggar å annan skit, vad ger det lixom? Finns inget syfte med att sitta å reta upp sig på vad nån meningslös liten fjant sitter å skriver.

Allt som oftast handlar det om människor som är lite socialt missanpassade. I unga år var man förmodligen oftast den där tysta personen som ingen brydde sig om, och på äldre dagar ska man ta sin revanch och reta gallfeber på folk bara för att man inte fick utlopp för sånt när man var yngre. Man tar igen sin förlorade tid som ung och många gånger går det över gränsen. Kan sätta en hundring på att den Schulman inte var poppis-snubben i skolan. Samma sak gäller förmodligen alla andra kända skribenter å krönikörer runt om i Sverige. Ofta när man ser en journalist på TV är han otroligt tafatt och blyg. Han talar i rubrikform och vill sätta värde på varenda mening han yttrar, men det blir bara lamt och ointressant.

Så ni som stör er på dessa schablonmänniskor. Tänk bara på att deras skrivande handlar om ett socialt handikapp, och att dom inte kan få utlopp för sig själva på annat sätt.

Amen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in