Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-10, 14:35
Medlem
Kunglouies avatar
Hej har beställt lite saker från en sida som ska fraktas med fraktbolaget Locadi. Har betalat frakten i förväg vid nån sk. internetfaktura. Nu när jag ska spåra min order står det:

"Upphämtning ej begärd"
"Upphämtning ej bekräftad"

Sen står det längst ner att mitt kolli packas. Vaddå inte begärd, bekräftad? Jag har ju för sjuttsingen betalat! Är det så här det brukar stå innan allt är klart eller har nått gått riktig galet? Har det sett ut så här för er andra?

mvh /Kunglouie
Citera
2007-07-10, 14:47
Medlem
frank_pes avatar
Tidigare då jag också anlitat Locadi har det stått så, tror det betyder att Locadi inte har kommit till affären än för att begära upphämntning av ditt paket eller tvärt om att inte affären bett Locadi hämta det än.
Citera
2007-07-10, 14:52
Medlem
HellFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Tidigare då jag också anlitat Locadi har det stått så, tror det betyder att Locadi inte har kommit till affären än för att begära upphämntning av ditt paket eller tvärt om att inte affären bett Locadi hämta det än.

Precis. Även om det går många långtradarlass från tyskland (väl?) till Sverige så tar det ändå ett tag att fylla upp ett helt lass. Inte lönt för butiken du beställde från att skicka halvtomma lass för att det ska gå snabbt.
När jag beställde stod det likadant. Om jag inte minns helt fel tog min beställning 4v, men det varierar ju från företag till företag.
Citera
2007-07-10, 15:20
Medlem
Kunglouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellFist
Precis. Även om det går många långtradarlass från tyskland (väl?) till Sverige så tar det ändå ett tag att fylla upp ett helt lass. Inte lönt för butiken du beställde från att skicka halvtomma lass för att det ska gå snabbt.
När jag beställde stod det likadant. Om jag inte minns helt fel tog min beställning 4v, men det varierar ju från företag till företag.

Okej kanske anledning att känna sig lite lugnare då, men att det ska ta en så lång tid trodde jag inte, bör väl fyllas rätt fort ett lass men vad vet jag. När jag beställde från Vingrossen i vintras tog det max 1 vecka.
Citera
2007-07-10, 16:19
Medlem
Trollishs avatar
Ska du skatta på det du beställt elr? isåfall blir det juh typ 1000 kr för en 1l sprit.
Citera
2007-07-10, 16:20
Medlem
HellFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kunglouie
Okej kanske anledning att känna sig lite lugnare då, men att det ska ta en så lång tid trodde jag inte, bör väl fyllas rätt fort ett lass men vad vet jag. När jag beställde från Vingrossen i vintras tog det max 1 vecka.

Som sagt så varierar tiden mellan företagen och säsong. Jag beställde mitt i vintern så jag skulle ha det innan nyår, kanske därför det tog sån tid?
Nu är det ju semester o folk super gladeligen upp sin semesterersättning på smuggelsprit, så jag skulle bli förvånad om du får vänta mer än 10-12 vardagar.
Citera
2007-07-10, 16:21
Medlem
HellFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Ska du skatta på det du beställt elr? isåfall blir det juh typ 1000 kr för en 1l sprit.

Hehe ja den får du ju inte glömma, eller du kanske skriver av den i deklarationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in