Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-09, 22:29
Medlem
KurKs avatar
Hej jag har nyligen inskaffat det som rubriken talar om, en flaska pernod och en bacardi coco. Jag tyckte inte att det var allt för någon höjdare att dricka rentm så jag hoppas nu att någon kommer med några riktigt bra drinktips!
Citera
2007-07-09, 22:34
Medlem
http://www.cocktailguiden.com/pernod

http://www.cocktailguiden.com/bacardi+coco

Sedan hur goda dom är törs inte jag svara på. Men det varierar ju från person till person, så du kan nog säkert hitta något som faller dig i smaken.
Lycka till!
Citera
2007-07-09, 22:48
Medlem
HonkenLarssons avatar
Med din bacardi coco. kan du gøra honkens "sommarn 88" hæll i spriten i ett glas. Sen hæller du i två delar annanasjuice (utan fruktkøtt) .

Pernod blandas med antingen vatten, apelsinjuice eller cola. tre olika varianter alltså, inte alla på engång.
Citera
2007-07-09, 22:52
Medlem
KurKs avatar
tackar för tipsen grabbar =)
Citera
2007-07-10, 00:38
Medlem
Azraels avatar
Pernod drickes alltid blandad med vatten. 1+3 brukar vara bra. Svalkande och uppfriskande sommardricka!
Citera
2007-07-13, 23:09
Medlem
HonkenLarssons avatar
har du blandat nu. kan man få betyg?
Citera
2007-07-14, 17:06
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Pernod drickes alltid blandad med vatten. 1+3 brukar vara bra. Svalkande och uppfriskande sommardricka!

en helt klart underskattad sälskapsdryck..
Citera
2007-07-14, 20:46
Medlem
KurKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson
har du blandat nu. kan man få betyg?

Hittills har jag bara blandat pernoden, som jag testade med cola light, vilket blev en minst sagt rälig upplevelse, vet ej om det beror på att det var just light? Sen testade jag blanda den med vatten vilket var mycket bättre!
Citera
2007-07-14, 22:04
Medlem
spiralarchitects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurK
Hittills har jag bara blandat pernoden, som jag testade med cola light, vilket blev en minst sagt rälig upplevelse, vet ej om det beror på att det var just light? Sen testade jag blanda den med vatten vilket var mycket bättre!
Vatten är väl det vanliga. Inte för att det är speciellt tilltalande enligt mig, men det är det klassiska. 1+3-5 någonting ska det vara.
Citera
2007-07-15, 17:47
Medlem
inga fler groggtipps till bacardi coconut eller? har en sån flaska ståendes i hyllan hemma som bara väntar på att få beblanda sig med någon annan vätska för att sedan vattna min strupe
Citera
2007-07-15, 23:09
Medlem
KurKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juucke
inga fler groggtipps till bacardi coconut eller? har en sån flaska ståendes i hyllan hemma som bara väntar på att få beblanda sig med någon annan vätska för att sedan vattna min strupe

Ja, jag har en groggvarning iaf. Jag trodde b-coco skulle vara perfekt till sprite, men skenet bedrog mig, det blev en av de äckligaste groggarna jag smakat.
Citera
2007-07-16, 00:33
Medlem
Har ett väldigt bra tips. Bland ett rått ägg, lite grillmarinad och sist men inte minst lite mäsk.

Resultatet:

- Smakar skit
- Jobbig att göra om man inta har mäsk

+ Den blir aldrig snodd
+ Den är exotisk, sånt gillar damerna
+ Du får en underbar andedräkt

= Detta är en klassiker som du borde testa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in