2007-08-06, 22:17
Citat:
Ursprungligen postat av aif
Nu har jag varit tyst ett tag så här får ni en story med en förfrågan!!
Sanningshalten??Hörde i 3dje hand, men jag tror på varenda ord ändå!!

Det fanns en snubbe på Malmvägen som heter C**istian. Han var stor som ett hus. Egentligen inte fet, men inte bitig heller, utan bara jävligt stor.. Om man tänker sig kött för 2-3 människor, men på en person. Hursomhelst så var han dömd att få ett smeknamn. Hans blev Fletch (han som hittade på det skulle säga Flesh, men lät som Fletch, vilket var roligare..). Fletch fick för sig att han skulle vara gangster. Gick väl sådär.. Hans karriär på Malmvägen fick sig ett abrupt slut då han ska ha blåst O**e, som jag skrivit om tidigare.
O**e är en jävla bra kille, men ingen jag skulle blåsa i första taget!!

Fletch sålde till O**e en falsk guldkedja. Detta fick O**e reda på. Ett hembesök var på sin plats. När dörren öppnades så tryckte han sig in och påbörjade en vevning mot Fletch. Detta motsvarar ett par ronder på en tung säck.
Till slut försöker han strypa Fletch. Detta var omöjligt då han inte kom runt halsen. Istället försökte O**e få loss en lampsladd som han skulle använda för att fullfölja. Vid det laget har dock polisen kommit för att avbryta det hela. Kort därefter flyttar Fletch..
Denna story hörde jag efter jag flyttat, men är inte på något sätt orealistisk.

Rätta mig gärna om jag har fel för detta är en av mina favoriter!! Vet att flera av er gamla polare sitter därute och läser detta forum, så feel free att fylla i

Vet någon var Fletch bor idag och om han fortsätter försöka köra gangsterstilen??

Mr Fletch bor i Knutby.
Citera
2007-08-06, 22:34
konstigt att ingen skrivit något om

Jos*f S
Daf*e
Es*
Citera
2007-08-07, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wargen
Den här markao har han jobbat som rivare i byggsvängen ihop med sin farsa?

vet inte vad hans farsa jobbar med faktiskt men marko är -83a efternamn jovano*** bodde iallafall förut i helenelund
Citera
2007-08-07, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åsnepojken
Bröderna? trodde bara det fanns en, he*ke, skulle tippa på att han är 30 idag.
Gjorde mycket intjack o skit på 90-talet.
Åkte runt på en vespa i häggvik C och satt ständigt på san marco och hägges i början av 2000.
Drog i sig osannolika mängder med ladd sist jag såg han cirka 2002.
Tror han tidigare jobbade för sin farsa som hade nån byggfirma.
Bodde i skälby (hvk).
inte sett han på 2-3 år. Undra vart fanskapet tatt vägen?

Mycket riktigt fanns det två bröder *ck. Den äldre, A**e har dock gått av tiden, körde in med vespa i en lastbil. I slutet av nittiotalet? Sa ryktet iallafall. Vila i frid.

Finns nog hur många sköna historier som helst om dessa två galningar.
T.ex. så brukade He**e sitta på hägges med en öl och sin cross stående utanför och så fort han såg en snutbil rusade han ut startade crossen och åkte efter snuten för att få bli jagad.
Berzerkargång på ett pendeltåg mot ett gäng klottrare, där även den äldre generationen *ck var inblandade.
Har stött på he**e ett antal gånger runt hägges i år. Så han håller sig kvar.
Någon med bättre koll/minne får gärna fylla på.
Citera
2007-08-07, 09:55
Medlem
Kom att tänka på ett antal andra snubbar som ni inte tagit upp ännu.

Ma**e P från häggvik
Se**an. edsberg.
Ra**id, malmvägen.
Citera
2007-08-07, 11:12
Medlem
Helgumsgatans avatar
Zyloskebab

Om Ni råkar ha vägarna förbi Kramfors så måste ni passa på och besöka Zylos. De har absolut sveriges bästa kebabrulle.
Citera
2007-08-07, 11:14
Medlem
Helgumsgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aif
Nu har jag varit tyst ett tag så här får ni en story med en förfrågan!!
Sanningshalten??Hörde i 3dje hand, men jag tror på varenda ord ändå!!

Det fanns en snubbe på Malmvägen som heter C**istian. Han var stor som ett hus. Egentligen inte fet, men inte bitig heller, utan bara jävligt stor.. Om man tänker sig kött för 2-3 människor, men på en person. Hursomhelst så var han dömd att få ett smeknamn. Hans blev Fletch (han som hittade på det skulle säga Flesh, men lät som Fletch, vilket var roligare..). Fletch fick för sig att han skulle vara gangster. Gick väl sådär.. Hans karriär på Malmvägen fick sig ett abrupt slut då han ska ha blåst O**e, som jag skrivit om tidigare.
O**e är en jävla bra kille, men ingen jag skulle blåsa i första taget!!

Fletch sålde till O**e en falsk guldkedja. Detta fick O**e reda på. Ett hembesök var på sin plats. När dörren öppnades så tryckte han sig in och påbörjade en vevning mot Fletch. Detta motsvarar ett par ronder på en tung säck.
Till slut försöker han strypa Fletch. Detta var omöjligt då han inte kom runt halsen. Istället försökte O**e få loss en lampsladd som han skulle använda för att fullfölja. Vid det laget har dock polisen kommit för att avbryta det hela. Kort därefter flyttar Fletch..
Denna story hörde jag efter jag flyttat, men är inte på något sätt orealistisk.

Rätta mig gärna om jag har fel för detta är en av mina favoriter!! Vet att flera av er gamla polare sitter därute och läser detta forum, så feel free att fylla i

Vet någon var Fletch bor idag och om han fortsätter försöka köra gangsterstilen??

Danny Boy. Dra några rövare om dig själv och din krogfajt på Helenelundspuben istället, fast ta ett dopp i Ravalen först.
Simma lugnt.
Citera
2007-08-07, 11:21
Medlem
razcals avatar
Ohhhh..vilken av helenelundspubarna??

Trollflöjten(saxophonia) eller den andra?

Citat:
Ursprungligen postat av Helgumsgatan
Danny Boy. Dra några rövare om dig själv och din krogfajt på Helenelundspuben istället, fast ta ett dopp i Ravalen först.
Simma lugnt.
Citera
2007-08-07, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helgumsgatan
Simma lugnt.

Haha, ja kanske är fegt av mig att inte dra rövare om mig själv, men jag räknar mig själv som en av de snälla gossarna så därför håller jag tyst om mig själv!!

Jag tror jag skrev detta tidigare, men blir så jävla nostalgisk när man stöter på gamla polare på denna tråd
Citera
2007-08-07, 15:27
Medlem
pimmes avatar
Låt oss säga att jag helt spiknykter och helt utan några som helst tecken på att vara berusad eller påverkad av något annat blir stoppad i en trafikkontroll vägrar att blåsa. Vi kan säga att jag är helnykterist och ser det som en förolämpning att misstänkas för något sådant, väldigt barnsligt jag vet. Jag beter mig hela tiden väldigt vänligt men förklarar min ståndpunkt. Vad händer, tvingas jag upp för blodprov trots att polisen är mycket väl medveten om att jag faktiskt är spiknykter?

Tilläggas kan att jag inte är nykterist och att jag aldrig har kört påverkad!
Citera
2007-08-07, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av razcal
Ohhhh..vilken av helenelundspubarna??

Trollflöjten(saxophonia) eller den andra?
Trollflöjten? Har aldrig hört det namnet förut, förklara gärna..
Citera
2007-08-07, 16:28
Medlem
Polarna

Tänkte på en sak..

Inga av dem jag skrivit om har hoppat på någon oskyldig eller sparkat på nån som redan "förlorat".

Funderade på om detta är en romantisering, men efter ett par dagars funderande så är det fan så!!

Har iofs sett en annan tråd om just detta, brutaliseringen i samhället, men tyckte det var på sin plats att skriva detta här eftersom man suttit vid "Ringside" vid många situationer vad gäller Sollentunagrabbarna.

Har all respekt för de man växt upp med!

Har fått många svar på mina frågor en del via tråden och en del via "privat-kontakt". De som svarat verkar ha det rätt bra och en del kan ju inte svara eftersom de inte är i livet...

Själv räknar jag mig inte som en buse, men kan ändå nämna att jag i nuläget jobbar med ungdomar och är så jävla tacksam för min uppväxt!!
Skulle aldrig kunna förstå de som har knas om man inte själv haft det rätt svajjigt stundtals.
Detta inlägg är kraftigt OT, men ville ändå tillägga texten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in