2007-08-02, 18:36
Medlem
Åsnepojken

Läser dina inlägg och ser att du verkar veta vad du talar om.. Själv uppväxt på 24an och sitter inne med en del info om alla möjliga--

A**e dog i nån olycka för tio år sen..har jag för mig..

Han polade en del med Er**i (E**k) som hoppade framför tåget för 14 år sen...
Er**i berättade att de en gång snodde en bil och skulle ta sig från Rotebrostället vid stationen.. A**e körde och började skaka och sa att han inte mådde bra och ville dö.. Körde snabbare och snabbare.. Slirade runt i villkvarteren svettig, blek och skakandes!! Er**i som inte var lättskrämd skrek av skräck och vill hoppa av, men A**e vägrade stanna..

Pratade med Er**i dagen efter och han var genuint skakad.

Var med Er**i en gång utanför Helenlundspuben och ett skinhuvve hotade honom med baseballträ. Han slet pinnen från han och sprang efter honom och dunkade honom ett par gånger i ryggen.. Skön som fan.. Synd att han tog livet av sig. Saknar honom som fan.

Hur står det till med Ferzan och Savas?? Nån som vet??

Haddadbröderna är för övrigt inte turkar de är från Libanon har jag för mig. Umgås en del med T**y och han är hur skön som helst. Gangster och lax.. Det är kungligt!!
Citera
2007-08-02, 18:44
Medlem
Har hur mycket storys som helst från det glada 80-talet.. Fråga på så kan jag nog nämna det mesta från grabbarna på Malmvägen. Var i mitten av skiten, men flyttade för tio år sen så jag är inte uppdaterad, men lite sköna storys sitter man inne med!!
Citera
2007-08-02, 19:23
Medlem
Toros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aif
Har hur mycket storys som helst från det glada 80-talet.. Fråga på så kan jag nog nämna det mesta från grabbarna på Malmvägen. Var i mitten av skiten, men flyttade för tio år sen så jag är inte uppdaterad, men lite sköna storys sitter man inne med!!

Savas bor kvar i malmvägen. Han har jobbat mycket som väktare senaste tiden.

Bravo äntligen någon från malmvägen som kommer ihåg dom gamla lite äldre killarna.

//Toro
Citera
2007-08-02, 20:12
Medlem
Savas har alltid varit en skön lirare!! Kommer ihåg stället på mitten av Gången, där brukade det vara lite "svennefester" med lite äldre fulla snubbar. En gång satt vi där och en man i 30-årsåldern (vi var runt 15 eller så) kom fram och frågade var alla balla blattar höll hus.

Savas var den enda som hörde vad han sa.. Kom fram till mig och räckte över klockan och två ringar, sen gick han fram till snubben och sänkte honom.. Savas var tvungen att hoppa upp för att nå honom med en snyting!!

Savas har alltid varit en bra vän.. Lite sämre boxare, men alltid stått upp vid slagsmål.

Vore skönt att få fart på den här tråden. Finns hur många storys som helst..
Citera
2007-08-02, 20:26
Medlem
yendors avatar
En kul malmvägen historia jag kan bjuda på är när jag praoade på närlivsen. På väg hem efter en dags arbetande så var det en pytteliten malmvägen unge som plötsligt drog fram en kniv och ville ha plånboken. Jag kan inte säga att jag tänkte men jag sa åt honom att han skulle få stryk och sedan sprang han innan jag fick en chans att ge honom en bra smäll. Han var kanske 10-12 år gammal så antagligen -79 -80a eller nått sånt.
Citera
2007-08-02, 20:39
Medlem
Haha!! Jag kan bjucka på en story som svar.. Hade bokat gympasalen en lördag för att lira lite basket med polarna. I salen var det ett gäng med ungar som kanske var 5-10 bast.. När jag skulle köra ut dem så började de hota mig. Jag förklarade att smällar skulle delas ut rätt så omgående om de inte pep kvickt som satan. Då började en av ungarna vifta med en innebandyklubba, som jag slet ur näven på han och gav han en lavette som ekade i omklädningsrummet.

Då han hotade mig med sin farbror som skulle komma så svarade jag att om han ville att hans farbror skulle få däng så skulle jag vänta i salen en timme och redo att dela ut smällar..

En annan gång hörde jag på håll att de skulle plocka mig, var för ett par år sen i gången.. dvs ingen kände igen mig. Skulle hämta min flickvän som jobbade för kvällen på Mässan.. Blev sur som fan att mitt rykte inte existerade längre. Satte mig på räcket vid planteringen mitt i gänget och sulade en cigg på en snubbe och förklarade att plockningen skulle bli en otäck händelse i deras liv..
Skulle förmodligen fått däng som fan om de vågat, men ingen synade mitt hot!!

:-)
Citera
2007-08-02, 21:44
Citat:
Savas har alltid varit en skön lirare!! Kommer ihåg stället på mitten av Gången, där brukade det vara lite "svennefester" med lite äldre fulla snubbar. En gång satt vi där och en man i 30-årsåldern (vi var runt 15 eller så) kom fram och frågade var alla balla blattar höll hus.

Savas var den enda som hörde vad han sa.. Kom fram till mig och räckte över klockan och två ringar, sen gick han fram till snubben och sänkte honom.. Savas var tvungen att hoppa upp för att nå honom med en snyting!!

Savas har alltid varit en bra vän.. Lite sämre boxare, men alltid stått upp vid slagsmål.

Vore skönt att få fart på den här tråden. Finns hur många storys som helst..

Sänkte honom var nog att ta i....
Citera
2007-08-02, 22:09
Medlem
Citat:
Läser dina inlägg och ser att du verkar veta vad du talar om.. Själv uppväxt på 24an och sitter inne med en del info om alla möjliga--

A**e dog i nån olycka för tio år sen..har jag för mig..

Han polade en del med Er**i (E**k) som hoppade framför tåget för 14 år sen...
Er**i berättade att de en gång snodde en bil och skulle ta sig från Rotebrostället vid stationen.. A**e körde och började skaka och sa att han inte mådde bra och ville dö.. Körde snabbare och snabbare.. Slirade runt i villkvarteren svettig, blek och skakandes!! Er**i som inte var lättskrämd skrek av skräck och vill hoppa av, men A**e vägrade stanna..

Pratade med Er**i dagen efter och han var genuint skakad.

Var med Er**i en gång utanför Helenlundspuben och ett skinhuvve hotade honom med baseballträ. Han slet pinnen från han och sprang efter honom och dunkade honom ett par gånger i ryggen.. Skön som fan.. Synd att han tog livet av sig. Saknar honom som fan.

Hur står det till med Ferzan och Savas?? Nån som vet??

Haddadbröderna är för övrigt inte turkar de är från Libanon har jag för mig. Umgås en del med T**y och han är hur skön som helst. Gangster och lax.. Det är kungligt!!

Äntligen en snubbe som bjussar på sköna storys! Sånt gillar vi! MER MER!!
Citera
2007-08-02, 22:35
Medlem
Citat:

Fanns det inte nån som hette brusk eller nåt liknande som härjade i s-tuna för kanske en tio år sen? Mycket snack om honom när man gick i högstadiet.
Citera
2007-08-02, 22:39
Medlem
Brusk var min granne.. En skön snubbe. Lite lagom galen.. Kurd tror jag, var med och startade boxningsklubben på Malmvägen.
Citera
2007-08-02, 22:44
Medlem
Citat:
Brusk var min granne.. En skön snubbe. Lite lagom galen.. Kurd tror jag, var med och startade boxningsklubben på Malmvägen.

Han umgicks väl med gyran och ackam, vad gör dessa idag? Är det någon av dessa äldre killar som gått vidare och blivit tunga pojkar i vuxna dagar?

Dra på nå sköna storys om skjutningar, fängelsestraff och sånt vi alla blodtörstiga iglar vill höra :-)
Citera
2007-08-02, 23:07
Medlem
Toros avatar
Citat:

Haha a Brusk var en skön lirare.

Han är säkert gift nu och har barn o grejer.

//Toro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in