2007-07-09, 19:41
Medlem
Unbelivers avatar
Tja
Har en nerladdad film som jag tänkt packa upp. Men när jag gör det får jag följande felmeddelande
http://img338.imageshack.us/img338/9...rfuckupjh1.png

Det finns gott om utrymme så det är knappast det som är problemet.

Någon som haft samma problem?
Citera
2007-07-09, 20:01
Medlem
Dan-Banans avatar
Vad har du för filsystem på den hårddisken då? Markera den i "den här datorn", och om du inte ser det i det vänstra fältet så kan du högerklicka och ta egenskaper.
Citera
2007-07-09, 20:03
Medlem
Unbelivers avatar
Fat32

EDIT:aha, nu fattar jag vad du menar med filsystem. Ska prova med att flytta till en annan hårdisk och prova.
Citera
2007-07-09, 20:04
Medlem
Dia Psalmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbeliver
Fat32

FAT32 kan inte hantera filer större än 4gb. Du måste konvertera om disken till NTFS.
Citera
2007-07-09, 20:07
Medlem
Dan-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbeliver
Fat32
Där har du problemet. Om du har möjlighet så tycker jag att du för över det du vill ha kvar från denna disk till en annan hårddisk och formaterar om hårddisken med Fat32 till NTFS. Då kommer det nog att funka. Fat32 är ett gammalt system och har i de flesta fall blivit ersatt av NTFS.

Om du inte har ditt operativsystem på den hårddisken så borde det bara vara att högerklicka på den i "Den här datorn" och välja formatera. Sedan väljer du NTFS under filsystem.
Citera
2007-07-09, 20:10
Medlem
Unbelivers avatar
Det e en bärbar som har FAT32 men som jag editerade in i det ovanstående inlägget så flyttar jag den och provar igen
Citera
2007-07-09, 20:12
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Banan
Om du har möjlighet så tycker jag att du för över det du vill ha kvar från denna disk till en annan hårddisk och formaterar om hårddisken med Fat32 till NTFS. Då kommer det nog att funka.
Man kan väl byta filsystem utan att formatera?
Citera
2007-07-09, 20:13
Medlem
Dan-Banans avatar
N/M, hittade det via Google.

http://technet.microsoft.com/en-us/l.../bb456984.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem