har nyligen installerat ubuntu, och kommit fram till att det inte är för mig.. nu undrar jag hur skall jag göra för att avinstallera det?... har xp installerat på datorn också och skulle vilja ha den kvar. hur skall jag gå till väga?
Kör FIXMBR i windows reparationskonsol (den kommer du åt genom att boota med windowsskivan) så ska den skriva över grub/lilo och lägga in windows vanliga bootloader istället. Efter det ska windows starta som innan och du kan rensa partitionen(erna) som Linux ligger på.
e de rätt när de kommer "which windows installation would you like to log on to" valde c där.. e de nu som jag skall skriva FIXMBR ? ( e otroligt dålig på sånt här så ha förståelse )
Enligt mig mycket smidigare än XP sivan, iallafall om an kör dualboot så att du har en fungerande Windows partition. Sen kan du ta bort partitionen manuellt med hjälp av Partition Magic, GParted Live cd eller liknande.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!