Citat:
Ursprungligen postat av Psycafreak
Det hela är absolut helt sinnessjukt!
Försöker nu hitta vart man kan rösta på länken, men utan framgång. Är det så att man måste logga in för att rösta? Hjälp mig!
Tycker vi ska uppmana så många som möjligt att rösta för att de sjuka asen ska fatta att det hela är snevridet som bara den!
Scrolla ner lite på sidan bara så ligger röstningsalternativen på en vågrät rad.
Lite underhållande tidning ändå. Råkar man läsa lilla rutan med relaterade artiklar så står det "Fyra års fängelse för.......knarkfabrik!" vilket jag iaf tyckte var lite kul av nån anledning då de tydligen syftade på en cannabisodling...
Sen är det lite skrämmande vissa av sakerna som lyfts fram såsom t ex "Polisen har hittills gjort flera beslag av drogen.
- Om man tar det den här drogen kan man riskera att dö, säger Peter Hultén till Uppsala.expressen.se" Vilket låter lite sjukt av flera anledningar, dels så förstår jag inte hur de kan beslagta något som är helt lagligt, sen påstår den här Peter att man kan dö av Spice som om det vore någon absolut sanning. Vill man köra den strategin så kan man ju säga "Om man äter den här grönsaken så kan man riskera att dö, säger Peter Lögnér ...osv! Jag misstänker att det enda sätter man kan dö av Spice på är om man förtär lite större mängder av den och är allergisk mot något i innehållet, att man skulle drabbas av en OD och kila vidare om man röker det måste ju vara dagens nödlögn i sann antiknarkpropaganda-anda! Att de sedan inte verkar ha mage att skämmas lite för att slänga ur sig saker som de inte verkar ha några som helst belägg för talar ju bara om vilken dagisnivå de lägger debatten på. Ingen skulle väl ta någon från hälsovårdsmyndigheten på allvar om denne kläckte ur sig "Om man äter köttet från en självdöd råtta så stärker det immunförsvaret! Jag har inga belägg för det, men det skulle kunna vara så. Sen är det möjligt att om man äter kött från självdöda djur så går man vidare till att äta kött från djur som fortfarande lever, den sk gateway-teorin.!"
Vidare kör de på "den opiumliknande drogen Kratom", hade de gjort 5 minuters källforskning så hade de läst att Kratom-plantan är släkt med kaffe-plantan, de tillhör samma familj växter, och att kalla den för opiumsläkting då är som att jämnföra ost och skinka ungefär, när det korrektare hade varit att jämnföra ost och messmör då de två livsmedlen utvinns från samma källa nämligen mjölk medans det enda som ost och skinka har gemensamt är att de passar bra som smörgåspålägg båda två. Kratom och opium är inte besläktade alls, dock brukar kratomets effekter liknas vid ett milt opiatrus, svagare än det på Tramadol(ej klassad, men potentiellt skadlig smärtsillande) förvisso, men vad jag läst hittills så är Kratom bra mkt säkrare än Tramadol t ex som är en väldigt lynnig drog med dess kramprisk osv. Kratom kan inte överdoseras utan att man först måste förtära sådana mängder att man har spytt flera gånger om innan det gått ner i kistan...vet inte varför jag skriver egentligen, men nån från Expressen kanske surfar förbi och bestämmer sig för att kolla upp om jag bara hittat propaganda artiklar som använts i marknadsföringssyfte eller om det finns andra källor till info än SS-reklamen "Lika potent som heroin!" eller hur den lyder...
Nä, usch!