Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
1. Jag hatar religion.
2. Hur kan du ens jämföra dessa?
3. En slump? Allting tyder på att det var just denna "slump" (som du valt att kalla det) som skapade oss. Vad finns det för bevis för att Gud skapades oss egentligen?
1. Du skriver att du hatar religion: kan du definiera det du hatar: kan du definera religion?
2. En relation odlas med den levande Guden/Jesus Kristus. En religion kan vara död, om man inte har en levande relation med Gud. Denna relation får man bland annat genom bönen.
2. Om du tro på slumpen, finns det då en "objektiv mening och mål i livet? Varför söker vi meningen med livet i så fall?
3. Att Gud har skapat oss visar sig i skapelsen. Ser på dig, hur komplex människa du är. Eller hur komplex skapelsen är. Det finns en tanke bakom skapelsen som vi kan se. Det finns rätt och fel, det finns naturlagar, olika ordningar, bibeln finns för att se vem Gud är och vilka vi är, mirakel har hänt många gånger, helanden, människor som har blivit bönhörda (bland annat jag många gånger).
4. Du kan kolla på youtube och sök efter (Jesus - healing, testimony, near death experince - heaven, hell, eller båda samtidigt)
5. Det finns många böcker skriva om bibeln. Du kan söka på internet om bibeln eller Gud, Jesus Kristus. För att "bevisa" Gud finns måste man först tro att han finns.
6. Jag kan inte göra dig troende. Men, jag kan svara vad jag tror på.