2019-04-05, 10:33
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag tror heller inte Gud finns.
Men att endast jag skulle vara Gud stämmer nog inte heller.
I ditt liv är det du som har kontroll. Du kan inte ändra på världen.
Men du kan vända dig bort från dina djuriska själviska destruktiva begär och vända dig till dina mänskliga/Gudomliga sidor.

MEN som Bibeln mycket riktiga understryker, så kan vi inte bli "perfekta" utan vi kommer fortsätta med vår skit. Men vi kan själva bli bättre, vi kan sluta ljuga och exponera vår egen skit istället för att gömma den. Vi kan vara ärliga och upplyfta det vi ser som sanning, även om vi inte alltid förmår att göra det.
Citera
2019-04-05, 10:34
Avstängd
pausvogels avatar
Citat:
Ja, kanske. Låter nästan religiöst ...

Ja - har du ett tillräckligt smörjt munläder så skulle jag ju kunna följa dig vart du än i världen vänder. Men det gäller ju att du spelar dina kort rätt hela tiden, så att jag inte blir en tvivlare, och kanske rent av förråder dig.
Citera
2019-04-05, 10:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Om Gud sagt detta till mig så har han varit väldigt otydlig. Jag har nämligen missat det totalt.
Troligtvis miljarders andra människor också.
Han är tvärtom väldigt tydlig, men "de döda hör ingenting" som Herren sa.

En människa som är död till sin inre människa måste först uppväckas för att höra, men du levde när du föddes.
Citera
Medlem
evenes avatar
Vill kyrkan döda gud? Är kyrkan illuminati? HAHAHA. Enligt mig är gud inget man kan se eller ta på. Ingenting fysiskt. Sen så är illuminati bara en gammal sekt som ville störta staten förr i tiden. De håller inte på med något hemligstämplat om illuminati ens finns kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
I ditt liv är det du som har kontroll. Du kan inte ändra på världen.
Men du kan vända dig bort från dina djuriska själviska destruktiva begär och vända dig till dina mänskliga/Gudomliga sidor.

MEN som Bibeln mycket riktiga understryker, så kan vi inte bli "perfekta" utan vi kommer fortsätta med vår skit. Men vi kan själva bli bättre, vi kan sluta ljuga och exponera vår egen skit istället för att gömma den. Vi kan vara ärliga och upplyfta det vi ser som sanning, även om vi inte alltid förmår att göra det.
Det ironiska är att jag skulle kunna bli en mycket värre människa med ”bibelns hjälp”.
D.v.s. om jag följde vissa saker som påstås komma från Gud.
Citera
2019-04-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Han är tvärtom väldigt tydlig, men "de döda hör ingenting" som Herren sa.

En människa som är död till sin inre människa måste först uppväckas för att höra, men du levde när du föddes.
Nej, han är inte tydlig. Jag har bara andras ord på vad Gud sagt. Det är inte att vara tydlig. Tvärtom, faktiskt.
Citera
2019-04-05, 10:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nej, han är inte tydlig. Jag har bara andras ord på vad Gud sagt. Det är inte att vara tydlig. Tvärtom, faktiskt.
Så länge du söker utåt kommer du inte att höra ett dyft, men Han talar till dig hela tiden.
Citera
2019-04-05, 10:45
Medlem
Citat:
Så länge du söker utåt kommer du inte att höra ett dyft, men Han talar till dig hela tiden.
Jo, jag vet de vanliga bortförklaringarna.
”Om man hör Gud har man gjort rätt”. Ett ofalsifietbart cirkelresonemnag. Det är aldrig Guds fel.
Citera
2019-04-05, 10:47
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Det ironiska är att jag skulle kunna bli en mycket värre människa med ”bibelns hjälp”.
D.v.s. om jag följde vissa saker som påstås komma från Gud.
Ja, det är det som är meningen. Du ska fångas in i nätet, luras dit med fagra löften om att du är utvald av skaparen. Och det ska fylla dig med stolthet och högmod och allt orent man kan tänka sig tills ditt kött dör. Eftersom du hatar sanningen, så lindas sanningen in helt och hållet i smuts och lögner.
Så när du rullar runt i lerpölen, ätandes avföring och tånaglar med alla andra svin, då först kan du en dag vakna till liv och bli en människa och älska det..
Du lär dig genom erfarenhet.
Det är därför vi luras in i krig och miljöförstöring och allt vansinne. Det är vägen till frälsningen.
Sorgligt, men det verkar vara sant och det alla säger.
Låt oss lyssna på en sång och begrunda det: https://www.youtube.com/watch?v=XAi3VTSdTxU
Senast redigerad av Talking-Donkey 2019-04-05 kl. 10:53.
Citera
2019-04-05, 10:47
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:

Dom har aldrig hört, far!

Utanförskap tills han öppnar deras sinne för att se klart och tydligt!
Lyder Domen.
Citera
2019-04-05, 10:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jo, jag vet de vanliga bortförklaringarna.
”Om man hör Gud har man gjort rätt”. Ett ofalsifietbart cirkelresonemnag. Det är aldrig Guds fel.
Se #3001!
Citera
2019-04-05, 10:49
Avstängd
pausvogels avatar
Citat:

Vem är då Gud? Skulle en då inte kunna hävda att Nostradamus, Bob Dylan eller Karl Marx är Gud? Jesus plitade ju bara ner vad "Gud" berättade/visade för honom; att Jesus var en god och entusiastisk talare och poet innebär ju inte att hans brevlåda var den enda Gud skickade brev till. Vem vet att det ens var Gud Jesus hade kontakt med - förmodligen hade han enbart synnerligen god kontakt med sitt inre. Och, att han då upplevde gudomlighet/eufori och blev smärre besatt av att delge sina sanningar för omgivningen eftersom han ville dela sitt äpple med andra. Ett fint drag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in