2007-07-09, 17:59
Medlem
Giggis avatar
Vad pratar du med dina tjejkompisar om? Förmodligen kan du prata med dessa tjejer om samma saker. Tumregeln är väl att undvika politik, datorer och typsikt manliga ämnen om du detta inte är hennes specialområden!
Citera
2007-07-09, 20:15
Medlem
wolframs avatar
.....

Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Jag tror att kvinnor överlag vill ha en riktig man och inte någon metrosexuell fjant.

Jag tror kvinnor blir glada av att träffa en man som de kan prata med överhuvudtaget och ha något åsikts utbyte med. Följande stämmer nämligen med verkligheten:

Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Tumregeln är väl att undvika politik, datorer och typsikt manliga ämnen om du detta inte är hennes specialområden!
Citera
2007-07-09, 20:24
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfram
Jag tror kvinnor blir glada av att träffa en man som de kan prata med överhuvudtaget. Följande stämmer nämligen med verkligheten:

Varför måste man prata om vad kvinnan tycker är intressant? Varför inte åtminstånde kompromissa isåfall? Man kan snacka politik och bilar först, sen kan man snacka kläder och smink (eller tvärtom.) Man lyssnar ju ändå inte om det är ointressant, man låtsas bara lyssna. Meningslöst egentligen. Om nu detta inte skulle passa så kan ju kvinnan ha tjejsnack med sina väninnor istället.
Citera
2007-07-09, 22:59
Medlem
Giggis avatar
Jag menade inte att man skulle prata smink och kläder. Det finns mycket annat att prata om. Har träffat två killar idag som inte vi umgåtts med tidigare, vi pratade om allt från filmer till hur vi hade det i skolan till varma källor på Island. Väldigt befriande. Alla tjejer gillar inte att prata kläder och smink.
Citera
2007-07-09, 23:47
Medlem
CashBlows avatar
Om man inte har en aning om vad man ska prata om eller kanske inte ens vill prata med dem så testa att prata om saker som kvinnor skulle betalat pengar för att läsa om. Det är fördomsfullt, jag vet och jag bryr mig inte, men testa att snacka om världens tio snyggaste män, Hollywoodkändisar, skor, accessoarer, Gudrun Schyman, Entourage, Barcelona, skvaller och framförallt: hur fula eller snygga andra tjejer är. En kvinna kan sitta och "titta på folk" i timmar...
Citera
2007-07-09, 23:52
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Jag menade inte att man skulle prata smink och kläder. Det finns mycket annat att prata om. Har träffat två killar idag som inte vi umgåtts med tidigare, vi pratade om allt från filmer till hur vi hade det i skolan till varma källor på Island. Väldigt befriande. Alla tjejer gillar inte att prata kläder och smink.

Det där säger du bara. Ni snackade smink, kläder och skor.
Citera
2007-07-09, 23:56
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Det där säger du bara. Ni snackade smink, kläder och skor.

Nej, vi spelade Yatzy och pratade om precis det jag sa. Hundar nämndes en del också då det spatserade förbi ett par såna.

Måste bara komma med ett tips, som är anledningen till att jag och min väninnan överhuvudtaget pratade med dessa grabbar ute i lördags. Satt på bordet bredvid dem på en krog och de föreslog en lek. Vi skrev fem kategorier på en lapp och sen rabblade en av oss alfabetet tyst, när någon stoppade på en bokstav skulle man så fort som möjligt komma på saker som passade in på dessa kategorier med stopp-bokstaven som begynnelsebokstav. Vi spelade bort ett par timmar där och hade hur kul som helst. Ingen av oss med en baktanke. Så idag var det dags för Yatzy nere i Västra Hamnen, ringde dem och de var på. Sånt är kul och lättsamt!
Citera
2007-07-10, 00:03
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Nej, vi spelade Yatzy och pratade om precis det jag sa. Hundar nämndes en del också då det spatserade förbi ett par såna.

Jag tror att man kan snacka hundar med vilken tjej som helst. Den var bra!

Jag hade en kompis som brukade säga till tjejerna att han skulle trolla för dem, vilket de fann både intressant och spännande. När de frågade hur han skulle trolla svarade han: "Jag sätter på dig, sen försvinner du!"

Tråden handlade om hur man började prata med tjejer. Han både började, och slutade i rask takt.
Citera
2007-07-10, 00:09
Medlem
På krogen kan du tala om vad du vill, klarar av att se allmänt gullig och intresserad ut hur trist samtalet än är..

Men - vill du att jag ska lyssna, så använd dig av: Politik och samhällsfrågor. Krydda med lite sarkastiskt smicker, självklart ska du tycka att hela omvärlden är fulare än mig..

Nej nej, förbered inga samtal, prova dig fram, är du slängd i käften och lite nedlåtande raljerande kommer du långt, kolla här..

CashBlow har precis blivit vansinnigt intressant.
Citera
2007-07-10, 00:16
Medlem
RazorJolts avatar
Det kvittar egentligen vad ni pratar om. Det viktiga är alltid hur du säger saker och ting. En stor portion humor och självförtroende ska vara inblandad, och det handlar mer om att kunna bjuda på sig själv än att dra regelrätta skämt. Att le och skratta mycket hjälper otroligt, man pratar ju hellre med en glad jävel än någon som ser rädd ut
Citera
2007-07-10, 00:16
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modesty Ice

CashBlow har precis blivit vansinnigt intressant.

Smicker kommer du inte långt på. Sorry.
Citera
2007-07-10, 00:17
Medlem
Oh sötnos, det var inget smicker, jag var sarkastisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in