Sitter här och tar mig ett glas Fanta för tredje gången på 2 månader.
Tanken kom flygande var man nu gör drycken men istället fann jag en mer intressant finstilt text.
"Inlösen av Fanta flaska med 4 kronors pant upphör den 1 juli 2008."
Blev lite förbluffad.
Gäller det just DENNA flaskan eller gäller det alla.
Ska dom lägga ner panten, hur ska dom då räkna med att få tillbaka sina flaskor?
Det kommer en annan sorts flaska som är mer mjuk, den hårda varianten skall bort. Och panten som jag förstår på den nya flaskan kommer att bli 2 SEK istället.
vafan. de mjuka flaskroan är ju så fruktansvärt värdelösa jämfört med de hårda! sladdriga och man får vara riktigt försiktig så inte hela skiten säckar ihop när man ska hälla.
De hårda 4:- flaskorna är suveräna att ha som serveringsflaskor till hembränt brännvin. Det är en anledning att jag kommer sakna dom, dessutom är dom roligare att panta än 2:- flaskor, det ger ju bubbelt klirr i kassan.
Glad att de hårda försvinner. Dessa diskas ju bara och smälts inte ned efter pant som de mjuka.
Vid diskningen går ju inte allt skit och lukt bort beroende på vad folk har i sina flaskor. Finns ju folk som har lösningsmedel i flaskorna osv osv.
Kommer ihåg en expert på området som sa att hon aldrig skulle köpa läsk i hårda flaskor.
Håller med om ovanstående. De hårda flaskorna tycker jag är sunkiga, och när man hört att de bara diskas ur så känns det inget vidare. Jag försöker att köpa läsk i de "mjuka" flaskorna istället
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!