Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-08, 17:07
Medlem
Sitter här och tar mig ett glas Fanta för tredje gången på 2 månader.
Tanken kom flygande var man nu gör drycken men istället fann jag en mer intressant finstilt text.

"Inlösen av Fanta flaska med 4 kronors pant upphör den 1 juli 2008."

Blev lite förbluffad.
Gäller det just DENNA flaskan eller gäller det alla.
Ska dom lägga ner panten, hur ska dom då räkna med att få tillbaka sina flaskor?
Citera
2007-07-08, 17:20
Medlem
Det kommer en annan sorts flaska som är mer mjuk, den hårda varianten skall bort. Och panten som jag förstår på den nya flaskan kommer att bli 2 SEK istället.
Citera
2007-07-08, 19:39
Bannlyst
vafan. de mjuka flaskroan är ju så fruktansvärt värdelösa jämfört med de hårda! sladdriga och man får vara riktigt försiktig så inte hela skiten säckar ihop när man ska hälla.
Citera
2007-07-09, 03:17
Medlem
Nej men fy!!,, dom mjuka jävlarna råkar man alltid klämma för hårt på så det flyger cola över hela bordet
Citera
2007-07-09, 03:55
De hårda 4:- flaskorna är suveräna att ha som serveringsflaskor till hembränt brännvin. Det är en anledning att jag kommer sakna dom, dessutom är dom roligare att panta än 2:- flaskor, det ger ju bubbelt klirr i kassan.
Citera
2007-07-09, 03:59
Medlem
AlitheSeconds avatar
Världen håller på att gå åt helvete på riktigt nu!
  • Rökförbud på krogen
  • Små ciggpaket förbjöds
  • Höjd skatt på snus
  • Måna Muslim som sosseledare
  • Fartkameror
  • Trängselskatt
  • Hårda PET-flaskor förbjuds
Citera
2007-07-09, 05:44
Medlem
Domedagens avatar
Gar det fortfarande att kopa importerad lask fran polen i turkbutikerna?

Ett tips e att kopiera streck koden fran en svensk flarra/burk och klistra pa importerade....
lite sma extra slantar i fickan...
Citera
2007-07-09, 05:48
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domedagen
Gar det fortfarande att kopa importerad lask fran polen i turkbutikerna?

Ett tips e att kopiera streck koden fran en svensk flarra/burk och klistra pa importerade....
lite sma extra slantar i fickan...

Ja ellr varför inte sitta och tigga pegnar på tåget, ger också lite pengar i fickan.
Citera
2007-07-09, 05:53
Medlem
Glad att de hårda försvinner. Dessa diskas ju bara och smälts inte ned efter pant som de mjuka.

Vid diskningen går ju inte allt skit och lukt bort beroende på vad folk har i sina flaskor. Finns ju folk som har lösningsmedel i flaskorna osv osv.

Kommer ihåg en expert på området som sa att hon aldrig skulle köpa läsk i hårda flaskor.
Citera
2007-07-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Glad att de hårda försvinner. Dessa diskas ju bara och smälts inte ned efter pant som de mjuka.

Vid diskningen går ju inte allt skit och lukt bort beroende på vad folk har i sina flaskor. Finns ju folk som har lösningsmedel i flaskorna osv osv.

Kommer ihåg en expert på området som sa att hon aldrig skulle köpa läsk i hårda flaskor.

Håller med om ovanstående. De hårda flaskorna tycker jag är sunkiga, och när man hört att de bara diskas ur så känns det inget vidare. Jag försöker att köpa läsk i de "mjuka" flaskorna istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in