2007-07-08, 13:59
Medlem
Drapåtrissors avatar
Hörde på radion att det mer är en skattefinansierad ryggdunkarsemester där dom flesta i förväg anmälda partiledarna uteblir. Hörde även att några politiker hade bokat en egen båt för 160000kr för att ens ids orka sig dit. Varför tillåts den här cirkusen fortsätta år efter år när intresset är obefintligt hos allmänheten?
Citera
2007-07-08, 15:12
Bannlyst
Faktum är att det är en väldigt rolig vecka att själv besöka men oerhört många politiska aktiviteter. Jag själv tycker Almedalen är en väldigt bra tradition.
Citera
2007-07-08, 16:00
Medlem
Jag ska dit imorgon, tycker att det ska bli jättekul. Har varit där två gånger tidigare. Det är mycket folk, intressanta seminarium och många organisationer där. Dessutom brukar det vara roligt att gå ut på kvällen och man träffar mycket folk.
Citera
2007-07-08, 16:05
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashboy
Jag ska dit imorgon, tycker att det ska bli jättekul. Har varit där två gånger tidigare. Det är mycket folk, intressanta seminarium och många organisationer där. Dessutom brukar det vara roligt att gå ut på kvällen och man träffar mycket folk.
Men är det rätt att det är skattebetalare som står för jippot? Intresset bland vanligt folk är inte stort har jag läst. Som sagt krävde ett ej namngivet parti en egen båt för 160000kr för att ta sig dit.
Citera
2007-07-08, 16:11
Medlem
OnkelKs avatar
Men det är bara att kolla svaren i tråden så förstår du varför. Det vanliga bottenskrapet i ungdomsförbunden får ett betalt Finlandsfärjeevenemang - sup, göka och lev rövare för andras pengar. Varför skulle de någonsin avskaffa det?

Svenskar är ju faktiskt så hårt indoktrinerade i sosse- och parasitmentaliteten sedan barnsben att inte ens den mest principfaste moderat kan avstå från estniska luder och polsk sprit när skattebetalarna bjuder.
Citera
2007-07-08, 16:11
Medlem
Jag betalar resan själv. Fast jag flyger från Göteborg. Jag hade missat att man kunde få statsbidrag på 160 000:- för att åka dit. Men är du säker på att de inte har tagit pengarna från partikassan? Tycker det är konstigt att staten skulle punga ut för något som ses som en marknadsföringsgrej för ett parti.

Vilket parti är det?
Citera
2007-07-08, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Men är det rätt att det är skattebetalare som står för jippot? Intresset bland vanligt folk är inte stort har jag läst. Som sagt krävde ett ej namngivet parti en egen båt för 160000kr för att ta sig dit.

Staten betalar på så sätt att partierna använder sitt statliga partistöd för sina aktiviteter samt att det är mycket poliser på plats.
Men inte på något annat sätt.
Citera
2007-07-08, 16:58
Medlem
Vagabondens avatar
Undertecknad ska dit.
Citera
2007-07-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. J. Hamilton
Staten betalar på så sätt att partierna använder sitt statliga partistöd för sina aktiviteter samt att det är mycket poliser på plats.
Men inte på något annat sätt.

Men då väljer de ju själva hur de ska använda det stödet. Om ett parti tycker att det är en bra marknadsföringsåtgärd eller ett bra PR-jippo att vara med på Almedalen och hyra en båt så är det ju upp till dem.
Citera
2007-07-08, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashboy
Men då väljer de ju själva hur de ska använda det stödet. Om ett parti tycker att det är en bra marknadsföringsåtgärd eller ett bra PR-jippo att vara med på Almedalen och hyra en båt så är det ju upp till dem.

Precis.
Citera
2007-07-15, 17:31
Medlem
Vagabondens avatar
Ganska kul tillställning. Christian Gergils är en skön filur.
Citera
2012-06-30, 16:21
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Pk-eliten på betald gratissemester, en horribelt överdriven pajastillställning,
med massor av förtäckta, försnillade offentliga skattemedel:

Citat:
"Skattepengarna rullar i Almedalen":

Myndigheter och regioner lägger ner miljontals skattekronor under Almedalsveckan. Västra Götalandsregionen satsar allra mest, visar en rundringning från TT.

Mer skrämmande detaljer vid läsning av det enorma och fräcka slöseriet här:
http://www.svd.se/naringsliv/skattep...en_7312359.svd

Förmånsbeskatta försnillarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in