2007-07-08, 13:50
Medlem
levics avatar
Jo jag är lite nojjig, för sen ungefär... 5-6 dagar har jag haft lite ont på vänstersidan av pungen, typ mitt i mellan ljumsken, penisroten och pungen.. in där någonstans, rätt svårt att förklara. Hur som helst så gör det absolut inte jätteont men läste runt lite på wikipedia och såg symptom för testikelcancer;
Citat:
a dull ache in the lower abdomen or groin
och "a dull ache" stämde så jävla väl överrens med smärtan jag känner, så såklart så nojjar man ihop. Men jag har känt på bollarna och de är inte ömma och vad jag kan känna har dom inga knölar eller ngt (bara den "strängen" som går från bollen vetifan vad det är, har jag alltid haft. sädesledare?), är inte heller öm eller så (ok lite nu för jag har klämt som en tok ).

Men iaf, vad kan det vara? Som sagt de enda symptomen jag känner är denna "dull ache" (var exakt sitter "lower abdomen or groin"?), och vad jag kan känna har jag inte heller ont direkt på bollarna, men relativt nära... man nojjade ju lite när känningarna stämde så väl överrens med wikiförklaringen av testikelcancer...
Citera
2007-07-08, 15:08
Medlem
Bergies avatar
Med lower abdomen antar att jag de menar abdominal som är de under magmusklerna. groin är jag lite osäker på så någon annan kan få uttala sig om det
Citera
2007-07-08, 17:52
Medlem
Heruls avatar
Ömmar inte bollarna är det lugnt! Håller smärtan i sig, sök dig till vården. Försök få en ultraljudsundersökning av nedre buken. Kan visa sig att det handlar om ljumskbråck annars. Liknande symptom.
Citera
2007-07-08, 17:55
Medlem
monkeybays avatar
Har du inte tömt på länge kanske? Blå pung.
Citera
2007-07-08, 19:36
Medlem
Tjohildas avatar
Jag känner en kille som råkar ut för detta varje gång han köper nya skor (!). Nåt med musklerna. Håller det i sig eller dyker upp nya skumheter ska du naturligtvis gå och få det kollat.
Citera
2007-07-10, 20:44
Medlem
levics avatar
Börjar fundera på om det är träningsvärk, för värken är väldigt lik den man får vid träningsvärk.. men det har ju suttit i nu i en vecka ungefär, hur länge kan man ha träningsvärk egentligen? Eller kommer ni på några åkommor med dylika värkar?
Citera
2007-07-10, 22:17
Medlem
Bergies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levic
Börjar fundera på om det är träningsvärk, för värken är väldigt lik den man får vid träningsvärk.. men det har ju suttit i nu i en vecka ungefär, hur länge kan man ha träningsvärk egentligen? Eller kommer ni på några åkommor med dylika värkar?

Har själv varit elitidrottare så jag har tränat mycket och har haft träningsvärk en jäkla massa gånger. Det jag har upplevt är att träningsvärken brukar vara som värst två till tre dagar efter träningspasset, hur fort smärtan försvinner sedan är olika. Det jag upplevt är att ju mindre jag stretchat desto längre har den funnits kvar. Eller om jag fått träningsvärk och sedan blivit sjuk eller fått andra förhinder så jag ej kunnat träna har resulterat i en längre träningsvärk"period".
Citera
2007-11-01, 02:11
Medlem
levics avatar
Nog borde man dött om det nu varit cancer? Eller iaf att det blivit värre..!
Varit hos doktorn, blodprov o pissprov var normala, men känns fortfarande likadant. Ingen annan som haft nåt liknande eller? Vill fan ha bort skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in