2007-07-08, 06:49
Bannlyst
Något jävligt kusligt hände mig precis. Hade precis släckt lampan. Sätter mig och ska kolla lite nyheter snabbt, och så helt plötsligt, tänds lampan av sig själv. Det var som om någon bara tryckte på knappen, och vips, ljus från ingenstans.

Helt sjukt.

Ja, jag vet att det låter som om jag hittar på. Men har något liknande hänt er?

Det kan ju vara så att jag tryckte lite dåligt när jag släckte, och att knappen bara trycktes bakåt av sig själv, på något lurt sätt.

Jaja, jag vet inte. Men det är i alla fall första gången detta händer mig.
Citera
2007-07-08, 06:52
Medlem
nat0ns avatar
fippla lite med den och se om du kan få den att tändas själv. som du själv sa kan det ju vara så att den fastnade i något mysko läge. om du efter upprepade försök inte lyckas får du nog ringa den där snubben med hästsvansen som grinar på kanal 5, han borde kunna hjälpa dig =)
Citera
2007-07-08, 07:08
Medlem
Hylands avatar
"Det var din farmors, morbrors farmors son" som den framlidne Povel skulle sagt!
Citera
2007-07-08, 07:40
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Något jävligt kusligt hände mig precis. Hade precis släckt lampan. Sätter mig och ska kolla lite nyheter snabbt, och så helt plötsligt, tänds lampan av sig själv. Det var som om någon bara tryckte på knappen, och vips, ljus från ingenstans.

Helt sjukt.

Det kan ju vara så att jag tryckte lite dåligt när jag släckte, och att knappen bara trycktes bakåt av sig själv, på något lurt sätt.

Var det inte du som var så negativt inställd till sånt här?

Såna saker händer titt som tätt hemma hos mig. Det jobbiga är ju att 99% av det som händer går att förklara bort med lite fantasi. Men efter alla omöjliga saker som hänt så är jag övertygad om att det finns.
Citera
2007-07-08, 11:13
Medlem
rillepillehs avatar
jap brukar hända sådär i mitt rum rätt ofta då jag trycker på knappen lite små svagt men vem vet kan ju vara spöket laban också
Citera
2007-07-08, 16:16
Medlem
Cryxs avatar
Det kan hända om lampan är rätt gammal och måste bytas. Kan även har varit glapp?

Jag tror att din lampa fick ett ryck av el efter du släckte den så det fanns ström kvar som tände den igen. :P
Citera
2007-07-08, 19:06
Medlem
Långhårs avatar
Detta lär ska även hänt engång hemma hos mina farföräldrar. Minns inte om det var så att lampan släcktes eller tändes av sig själv, men nåndera iaf. Antagligen hade väl knappen blivit på sne mellan två lägen. Eller som farsan sa; Det var antagligen min opraktiska faster som lyckats få knappen mellan två lägen..skulle inte förvåna mig efter man hört hennes råd om hur man reparerar en väckarklocka; Man kastar den med full kraft i väggen.

Kanske hon hade "magisk" förmåga att även lyckas med konststycket att lampan tändes/släktes "av sig själv"

Så detta är väl den mest rationella förklaringen. Eller så kanske det spökar, vad vet jag.

Någongång hörde jag om en taklampa som vägrade att slockna.. kanske någo liknande fel där?
Citera
2007-07-08, 19:17
Medlem
monkeybays avatar
Jag börjar tro att jag har en förmåga att släcka lampor. Lampor går isönder rätt ofta när jag är i närheten. Kan ju vara en slump, men det har hänt så pass många grr att jag har börjat fundera.
Citera
2007-07-10, 11:16
Medlem
mackapärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan

Helt sjukt.

Har du fjärrkontroll till din belysning, i så fall kan det ha varit en granne med samma system som tände.
Citera
2007-07-10, 11:22
Medlem
Oavsett om lampan släcks eller tänds så ligger felet inte i lampan utan i strömbrytaren.
Citera
2007-07-10, 12:44
Medlem
eldstals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oli
Oavsett om lampan släcks eller tänds så ligger felet inte i lampan utan i strömbrytaren.

Japp, be en elektriker byta ut den så ska du se att det ordnar sig!
Citera
2007-07-10, 13:41
Medlem
http://img379.imageshack.us/img379/4707/spoketlabankl5.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem