2007-07-10, 14:40
Medlem
Jag brukar ha svårt för att öht tända några lampor alls... åtminstone när jag drömmer... det funkar helt enkelt inte... som tur är så händer det ju inte irl så att säga... :-)
Citera
2007-07-13, 16:44
Medlem
Hazardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Något jävligt kusligt hände mig precis. Hade precis släckt lampan. Sätter mig och ska kolla lite nyheter snabbt, och så helt plötsligt, tänds lampan av sig själv. Det var som om någon bara tryckte på knappen, och vips, ljus från ingenstans.

Helt sjukt.

Ja, jag vet att det låter som om jag hittar på. Men har något liknande hänt er?

Det kan ju vara så att jag tryckte lite dåligt när jag släckte, och att knappen bara trycktes bakåt av sig själv, på något lurt sätt.

Jaja, jag vet inte. Men det är i alla fall första gången detta händer mig.

Kolla så att inte lampan är glapp.
Citera
2007-07-14, 17:20
Medlem
Hos min mor, så hade vi en gammal antik tv som brukade leka sådär. Den var i ett avlägsnat litet rum, utan fönster..
Hur som helst så brukade den sätta på sig själv under nätterna. Vissa fall kunde man höra att den byte kanal av själv.

Men gång mitt i natten så satte den på sig själv med högsta volymen(brukade hända), vilket ledde till att jag blev "galen" på den en gång och gick i rask takt mot rummet och slog av fanskapet, sen så stäckte jag mig ner för att koppla bort skiten ur vägguttaget. Men det var den redan=/. TVn skrotades kort efter det.
Det lilla rummet har en liten fin historia, självmord inblandat.=/
Fast sen vi skaffade en katt för sex sen så har det varit relativt lungt.

I övrigt så fungerade tv helt okej. När man använde tvn så visade den inga som helst tecken på fel.

Min yngre syster(16år) säger sig haft sett någon figur liknande sak vid sin säng när hon var 13år, om inte flera gånger.

Jag är faktist hos min mor just nu och hälsar på. Där jag undviker att sova i mitt gamla rum. Jag tror inte på spöken eller vad det nu än är. Men jag vet vad jag har upplevt. Jag går för övrigt inte på några droger eller går ut och festar en massa, det är bara trams.

Min systers fästman som är emot det hela konceptet med spöken ect.
Han erbjöd sig själv att rova i mitt rum. Vilket han och min syster gjorde, deras barn sov i ett annat rum. Hennes fästman säger att han var vaken hela natten och hörde saker hela tiden, han vågade inte öppna ögonen och darrade/rusade hela tiden. Min systerd är emot kunde iallafall sova i några timmar.

Det var väl allt jag hade och säga, lite kvickt.Jag är på utgång, så jag reserverar mig för eventuella stavfel ect ect.
Citera
2007-07-14, 17:24
Medlem
-
Citera
2007-07-14, 19:12
Medlem
grens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HHakaHG
Hos min mor, så hade vi en gammal antik tv som brukade leka sådär. Den var i ett avlägsnat litet rum, utan fönster..
Hur som helst så brukade den sätta på sig själv under nätterna. Vissa fall kunde man höra att den byte kanal av själv.

Men gång mitt i natten så satte den på sig själv med högsta volymen(brukade hända), vilket ledde till att jag blev "galen" på den en gång och gick i rask takt mot rummet och slog av fanskapet, sen så stäckte jag mig ner för att koppla bort skiten ur vägguttaget. Men det var den redan=/. TVn skrotades kort efter det.
Det lilla rummet har en liten fin historia, självmord inblandat.=/
Fast sen vi skaffade en katt för sex sen så har det varit relativt lungt.

I övrigt så fungerade tv helt okej. När man använde tvn så visade den inga som helst tecken på fel.

Det jag tycker låter obehagligt är att ingen kastade ut den där TVn långt tidigare. Om någonting uppenbarligen glappar i skiten, så har jag funderat på brandrisken.
Citera
2007-07-15, 02:27
Bannlyst
vet inte hur det är med lampor, men när det går proppar så kan viss elektrisk utrustning stängas av eller på. Och då ska man inte skylla på andar.

Gayman, var lampknappen av eller på när den tändes? Det händer titt som tätt hos folk att lampor dör (bränns sönder) men då slocknar dom ju när lampknappen är i på-läget. Om du ändrar knappen till avstängd och den sen sätts på så måste det antingen betyda att några osynliga fingrar ändrar knappen eller att glödlampan börjar lysa trots att knappen står på av. Och det låter konstigt.

Har ni förresten varit med om att teven plöstligt har slocknat och sen sprakat lite efteråt? Händer ibland under soliga sommardagar vad jag minns.
Citera
2007-07-15, 02:32
Medlem
Psyko Dads avatar
Hade en lampa som tändes nästan varje kväll vid 19:30 - 20:00 tiden. Jäkligt irriterande. Tror elen kan varit felkopplad så den gick på grannens el dyl. Tror inte på Spökerier så logiska lösningar var det jag sökte. Flyttade strax efter att lampan började kuka ur, nu är den iaf tänd när den ska vara det.
Citera
2007-07-15, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Det jag tycker låter obehagligt är att ingen kastade ut den där TVn långt tidigare. Om någonting uppenbarligen glappar i skiten, så har jag funderat på brandrisken.

Det kan det haft varit. Men om det nu skulle vara glapp, vilket jag tvivlar på. Hur kommer det sig då att det bara hände under natten. Man kunde faktist höra att någon bytte kanal, den hade sånna stora knappar som gav ifrån sig ett högt "klick" ljud. Dvs. Först klickljudet sen hör man att TVn är igång.

Den funkade ju annars helt fint, hade inga som helst problem när den användes, vilket den gjorde rätt så ofta.
Dem klick-ljuden kommer jag mycket väl ihåg. Då jag använde TVn en jevla massa när jag var liten för nintendo 8bitars/supernintendo samt n64.

monkeybay - hehe rätt skoj det där, har hänt mig med en massa gånger, speciellt gatulyktor. Men det är nog bara slumpen skulle inte tro att man har en "aura" så att kan släcka dem på "beställning". Isåfall så skulle du kunna tjäna en massa dollars och inte behöva visa dig på detta forumet någe mer
Citera
2007-07-15, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
.
Har ni förresten varit med om att teven plöstligt har slocknat och sen sprakat lite efteråt? Händer ibland under soliga sommardagar vad jag minns.

Kan jag inte minnas. Den var inte aldrig utsatt för något direkt solljus eller värme, såvitt jag kan minnas..

hehe vilket samman träffande. Jag hör nu att en mina yngre syskon har glömt stänga av sin tv,... im on it. "Ungdomar!!!!"
Citera
2007-07-15, 10:04
Medlem
grens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HHakaHG
Det kan det haft varit. Men om det nu skulle vara glapp, vilket jag tvivlar på. Hur kommer det sig då att det bara hände under natten. Man kunde faktist höra att någon bytte kanal, den hade sånna stora knappar som gav ifrån sig ett högt "klick" ljud. Dvs. Först klickljudet sen hör man att TVn är igång.

Den funkade ju annars helt fint, hade inga som helst problem när den användes, vilket den gjorde rätt så ofta.
Dem klick-ljuden kommer jag mycket väl ihåg. Då jag använde TVn en jevla massa när jag var liten för nintendo 8bitars/supernintendo samt n64.

Jag kritiserar dig inte, utan påpekar bara att jag skulle ha andra prioriteringar. Om TVn är konstig så ställer jag undan den, eftersom jag respekterar brandrisker. Ni gick ett steg längre och kom på dem med att hysa "andra gäster", än TV-signaler. Innan jag hade kommit till poltergeist-stadiet, så hade TVn varit utkastad.
Citera
2007-07-15, 15:39
Medlem
hm...

Grejen är ju att det där kan man aldrig få svar på..
Citera
2007-07-16, 00:36
Bannlyst
hände en sjuk sak för en sådär 15 år sedan hos min farmor... det huset är välkänt för att ha stora problem med väsen, och jag var livrädd när vi var där...

En natt vaknade jag upp och kände mig sjukt illa till mods... kände mig iaktagen, och var tvungen att tända lampan för att läsa kalle anka för att lugna ned mig...

Det går en stund, oron tilltog och jag tittade på lampan, då exploderade glödlampan och glaset föll ned på mig...

visst finns det naturliga förklaringssätt till detta men det är ett minne som plågade mig under många år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in