Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-07-08, 02:37
Medlem
Jag har inga citodon kvar för min värk i leder så jag funderar på att ta mer alevedon.. men hur kommer man känna sig då tro och hur mycket måste man ta? blir det ngn likn effekt som citodon ? eller är det omöjligt? jag vill itne knapra så det blir skadligt men vill bara få kroppen att slappna av innan jag ska somna..
Citera
2007-07-08, 02:45
Medlem
Micke666s avatar
Ta 2 alvedon och 2 ipren, det ger samma effekt som att ta 2 starka värktabletter.
Citera
2007-07-08, 04:38
Medlem
StorMammas avatar
Flyttar till drogakuten...
känns son om detta inlägg passar bättre där. // MoD.
Citera
2007-07-08, 14:51
Medlem
andreas_nilssons avatar
Alvedon kan du inte få nåt rus av.

Citat:
Ursprungligen postat av Micke666
Ta 2 alvedon och 2 ipren, det ger samma effekt som att ta 2 starka värktabletter.

Citera
2007-07-09, 03:55
Medlem
RoLLiTs avatar
Tar man för många så mår man bara dåligt och det är inte alls bra att ta många alvedon. Så DONT
Citera
2007-07-09, 07:42
Medlem
Himmler!s avatar
Två alvedon är väl max. Efter det får du inte mer smärtlindring och levern kan ta skada.
Citera
2007-07-09, 10:22
Moderator
vfs avatar
1 g med 6 timmars mellanrum är maxdos, att överdosera är
inte speciellt bra om man inte har tillgång till antidot.

Höga doser ger leverskada (oftast letal) så undvik.
Citera
2007-07-09, 22:55
Medlem
Benzo_Manns avatar
Hur mycket alvedon tar du per dag?
Citera
2007-07-09, 23:00
Medlem
Jag har svårt att se att högre dosering än 2 st 500 MG Alvedon, kan ge ökad effekt.

Det som däremot kan hända vid kraftig överdosering är att levern lägger av. Det är inte speciellt trevligt.

Det händer att psykpatienter bland annat, som inte har något annat att använda , tar Alvedon (Paracetamol) för att ta kål på sig. Dock så ringer det ju ofta innan, så det hamnar på MAVA (Medicinavdelning), så får det förhindra att levern kollapsar.

Jag vet dock ej vilka doser detta kan inträffa vid. Då om jag skulle vilja ta mitt liv, så skulle jag göra det på betydligt behagligare vis. Vilket jag inte ser någon anledning till att jag skulle göra heller
Citera
2007-07-10, 04:46
Medlem
shazbots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreas_nilsson
...

tycker den smileyn var väldigt opassande då ipren och alvedon faktiskt har en starkt smärtstillande effekt..
Citera
2007-07-10, 08:09
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randolph
Jag har svårt att se att högre dosering än 2 st 500 MG Alvedon, kan ge ökad effekt.

Det som däremot kan hända vid kraftig överdosering är att levern lägger av. Det är inte speciellt trevligt.

Det händer att psykpatienter bland annat, som inte har något annat att använda , tar Alvedon (Paracetamol) för att ta kål på sig. Dock så ringer det ju ofta innan, så det hamnar på MAVA (Medicinavdelning), så får det förhindra att levern kollapsar.

Jag vet dock ej vilka doser detta kan inträffa vid. Då om jag skulle vilja ta mitt liv, så skulle jag göra det på betydligt behagligare vis. Vilket jag inte ser någon anledning till att jag skulle göra heller

20-25 st alvedon kan nog göra jobbet. Dessutom måste man väl
komma under behandling inom ca: 12-15 timmar har jag för mig.

För att undvika "död" lever vill säga.
Citera
2007-07-10, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke666
Denna kombo är inte i närheten av att var lika effektivt som en citodon, oavsett om du käkar alvedon+ipren til förgiftningstadiet så har du en svagare smärtlindring.

Paracetamol som suicidmetod är kass då du vanligen har många timmar från det att du kollapsar tills det att du är utom räddning och det är rätt lätt att få dig att överleva väl du kommer till sjukhus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in