Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-29, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Jaja, alla tror att dom har så jävla bra humor. Jag har sett personer som låtsas gå ned för en trappa, brista ut i gapflabb, och säga "Det där är fan ren humor".

Du verkar bara vara en väldigt spänd och humorbefriad besserwisser som tar skämtsamma provokationer på för stort allvar, och som just nu försöker reda ut en i princip obefintlig missuppfattning. Ingen med något mellan öronen tror på allvar att humlor bränns, i bokstavlig bemärkelse. Ingen tror att humlor är så varma att man bränner sig på dem, precis som med brännmaneter och brännässlor, vilket jag klargjorde i mitt tidigare inlägg.

Nej,jag besvarar skämtsamma provokationer med allvar, för att jag tycker det är kul.
Uppenbarligen så lyckas jag.

Du,det är ingen obefintlig missuppfattning, jag har träffat mängder av människor som på allvar tror att humlor är flygande brännässlor.
på riktigt. Fullaste allvar.

Hade det varit så att folk inte trodde det på riktigt,så hade jag aldrig startat den här tråden,för då hade det inte varit ett störningsmoment i mitt liv.

Vad är det som gör mig till en Besserwisser,att jag informerar folk om att humlor sticks när dem lever i tron att dem bränns?

Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Jag trodde seriöst att humlors lurviga kropp va samma sorts småtaggar som brännässlor. dvs en massa små som är försädda med gift. Men men, nu måste jag ju kolla upp vad som faktiskt stämmer :P
Citera
2007-07-29, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamer*
Varför då?

det är idioti.
Det är en brännande smärta. Har du blivit bränd av en humla?
Då vet du. Jag säger bränd.
Citera
2007-07-29, 02:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reptilia
Det är en brännande smärta. Har du blivit bränd av en humla?
Då vet du. Jag säger bränd.

Jo,egentligen skiter väl jag i hur man definierar smärtan,har jag kommit fram till i efterhand.

Men dem som tror att humlor är flygande brännässlor förtjänar nackskott,eller iaf en biologibok.
Citera
2007-07-29, 02:43
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Nej,jag besvarar skämtsamma provokationer med allvar, för att jag tycker det är kul.
Uppenbarligen så lyckas jag.

Lyckas med vad? Dessutom förstod du knappas att evolute försökte provocera, annars hade du inte frågat.

Citat:
Du,det är ingen obefintlig missuppfattning, jag har träffat mängder av människor som på allvar tror att humlor är flygande brännässlor.
på riktigt. Fullaste allvar.

Blir du också irriterad på att dom tror att brännässlor bränns?
Citera
2007-07-29, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Blir du också irriterad på att dom tror att brännässlor bränns?

Brännäslor bränns,deras gift är till för att irritera nervändarna och på så sätt skapa en kemisk "brand",hela grejen med deras gift är brännande känslan,så ja,dem bränns.

Humlor däremot,deras gift injiceras direkt i muskulaturen och bryter ner cellerna.

Alltså har det inget med något brännande att göra,även om smärtan för vissa personer upplevs så.

Personligen tycker jag bara att det gör ont när dem sticks,samma smärta som att tatuera sig.
Citera
2007-07-29, 03:12
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Brännäslor bränns,deras gift är till för att irritera nervändarna och på så sätt skapa en kemisk "brand",hela grejen med deras gift är brännande känslan,så ja,dem bränns.

Humlor däremot,deras gift injiceras direkt i muskulaturen och bryter ner cellerna.

Alltså har det inget med något brännande att göra,även om smärtan för vissa personer upplevs så.

Personligen tycker jag bara att det gör ont när dem sticks,samma smärta som att tatuera sig.

Jaså, brännässlor skapar en kemisk brand, det var något nytt. Får man fråga om herrn vet vad ordet brand betyder, och varför du valde att omsluta ordet brand med citationstecken, om nu en "kemisk brand" nu uppstår? Grejen med humlas stick är också den brännande känslan, så varför bränns inte dem, enligt dig?

Man bör säga att jorden roterade, inte att solen gick ned. Man bör säga att brännässlan svider och att humlan sticks. Praktiserar du samma ordfundamentalism i liknande fall?
Citera
2007-07-29, 12:44
Medlem
Varnims avatar
Efter att min fot och en stor humla som lagt sig för att vila på golvet hade närkontakt här om dagen vet jag att de bränns inte, däremot sticks de som fan och gärna fler än en gång. Att de skulle vara fredliga djur stämmer inte för fem öre.
Citera
2007-08-04, 00:33
Medlem
Foqnaxs avatar
Humla har jag aldrig blivit stucken av, men i Grekland har de nån gigantisk variant som bränner utav helvete. Den är helt kolsvart och stor som ett hus fast ganska fredlig, så vitt jag vet.
Citera
2007-08-04, 01:34
Bannlyst
Jag tycker det är värre att folk tror att getingar käkar nektar... De är rovdjur!
Citera
2007-08-04, 03:57
Medlem
Jag trodde deras päls va massa små taggar, typ som en brännässla. Där ser man.

Men kommer fortsätta säga att humlor bränns, så har vi alltid sagt i vår familj.
Citera
2009-04-01, 17:12
Medlem
Så här ligger det till:

Humlor bränns inte, utan de har precis som bin och getingar en gadd som de använder när de känner sig hotade. Humlor är dock så ludna att man inte ser deras gadd, men om du någon gång har blivit stucken av en humla så vet du att man ser stickhålet. Det är bara det att det känns som att den bränns. Att humlor skulle brännas är alltså bara vara en myt. Kanske är den skapad för att hindra små barn från att ta dem i handen? I en sådan situation sticks de nämligen.
Citera
2009-04-01, 18:02
Medlem
browneyes avatar
-----> Djur och husdjur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in