Får börja med att jag inte är helt vass på datorer, men kan lite.
När man trycker in ctrl, alt, delete dyker upp aktiviteshanteraren upp. Jag väljer processer för att se vilket program som använder sig av datorn minne.
Nu på senaste har dock programnamnen försvunnit och det står bara om det är jag som användare, system, lokal tjänst, network service som användare.
Hur gör jag för att få tillbaka inställningen eller vad det nu är för att kunna se vilket program som tillhör vilken process?
Tidigare/fortfarande har I-explorer dragit oproportionellt mycket minne. Kan komma upp i över 200 MB och det är ganska saftigt när man har 512 internminne(jo jag ska bygga ut...). Detta sker oftast när jag har haft igång många program samtidigt tex. explorer, azureus, i tunes och kanske kollat film samtidigt. Jag förstår såklart att det tar av internminnet att ha igång många program, men jag förstår inte stegringen av explorers användning av internminne.
Jo jag vet att azureus drar mycket, men expolrer kan gå igång och dra minne trots att jag inte använder det. Misstänkte att det kunde vara virus eller spyware men varken f-secure eller spybot hittar något.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!