2007-07-07, 18:09
Fr brja med att jag inte r helt vass p datorer, men kan lite.

Nr man trycker in ctrl, alt, delete dyker upp aktiviteshanteraren upp. Jag vljer processer fr att se vilket program som anvnder sig av datorn minne.

Nu p senaste har dock programnamnen frsvunnit och det str bara om det r jag som anvndare, system, lokal tjnst, network service som anvndare.

Hur gr jag fr att f tillbaka instllningen eller vad det nu r fr att kunna se vilket program som tillhr vilken process?

Tidigare/fortfarande har I-explorer dragit oproportionellt mycket minne. Kan komma upp i ver 200 MB och det r ganska saftigt nr man har 512 internminne(jo jag ska bygga ut...). Detta sker oftast nr jag har haft igng mnga program samtidigt tex. explorer, azureus, i tunes och kanske kollat film samtidigt. Jag frstr sklart att det tar av internminnet att ha igng mnga program, men jag frstr inte stegringen av explorers anvndning av internminne.

Ngon som kan hjlpa mig?

Tack p frhand!
Citera
2007-07-07, 18:20
Bannlyst
Om ditt IE drar s mycket minne s rekomenderar jag dig att byta webblsare till t.ex Firefox eller Opera www.getfirefox.com / www.opera.com(?).

Av egna enfarenheter s drar grna azureus en hel del eftersom det r baserat p java, testa byt till utorrent.
Citera
2007-07-07, 19:05
Jo jag vet att azureus drar mycket, men expolrer kan g igng och dra minne trots att jag inte anvnder det. Misstnkte att det kunde vara virus eller spyware men varken f-secure eller spybot hittar ngot.
Citera
2007-07-08, 03:01
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrodectus
Hur gr jag fr att f tillbaka instllningen eller vad det nu r fr att kunna se vilket program som tillhr vilken process?

Visa/vlj kolumner
Citera
2007-07-08, 10:04
Jo jag har varit dr ocks, men hittar inte vilken ruta jag ska kryssa i. Tips?
Citera
2007-07-08, 11:13
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrodectus
Jo jag har varit dr ocks, men hittar inte vilken ruta jag ska kryssa i. Tips?

Mem usage
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in