• 1
  • 2
2007-07-08, 22:12
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shador
Du (eller någon annan för den delen) skulle inte kunna berätta lite mer om upplevelsen eller?

Tänkte mest på hur smidigt det faktiskt går att köra Ubuntu på maskinen. Själv är jag lite skeptisk till Gnome användandet då PS3an bara har tillgång till 256 MB ram. Segar inte det ner en hel del?

Hur är overall experiencen? Laddar allt snabbt och fint eller sitter man och väntar fem minuter på att saker o ting ska ladda?

Overall är den en helt OK maskin, som vad som helst. Då den kör PowerPC har du inte lika många applikationer, men strunt i det. Känns inte långsamt eller så direkt. Men det finns inte mycket du tjänar med att installerar Linux på den.
Citera
2007-07-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Men det vill jag verkligen inte köra. Vanliga datorer har jag fler än jag behöver. Det jag vill ha är ett bra mediacenter som kan dra nytta av kraften i PS3an. Det skulle vara drömmen, men det dröjer väl ett bra tag till.

Tills vidare fungerar min gamla moddade xbox med xbmc dunderbra, men jag köper nog en Apple TV snart och hackar den istället.

Ehm.. vad ska du ha den till då? Vad räknar du alltså som ett mediacenter?

MythTV linux ska nog inte vara nått problem å slänga in om det nu är det du vill ha?
Citera
2007-07-16, 03:35
Medlem
ReAsOns avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3

Vilket linux passar bäst till ps3:an? Spelar det ingen roll kanske? nån skrev yellow dog etc
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in