trevligt! går d å fixa beryl å annat ögon godis till den typen av dist?
Tack för länken! finns den till kubuntu oxå föresten?
(tycker d e lite snyggare)
trevligt! går d å fixa beryl å annat ögon godis till den typen av dist?
Tack för länken! finns den till kubuntu oxå föresten?
(tycker d e lite snyggare)
Beryl går inte igång, kräver ju att man har tillgång till grafikkortet vilket man inte har i PS3an.
Vet inte vad de modifierade Kubuntu-isona finns. Men du kan ju alltid installera Kubuntu via Ubuntu.
ok, tror ja hört d innan att man inte kunde spela via linux pga att man inte hade tillgång till grafikkortet, men va fan man får ju bild, har den ett till på moderkortet då lr?
ok, tror ja hört d innan att man inte kunde spela via linux pga att man inte hade tillgång till grafikkortet, men va fan man får ju bild, har den ett till på moderkortet då lr?
Hypervisorn ger tillgång till framebuffer utan 3d acceleration. Kör själv Kubuntu på min och det fungerar ok. Jag tycker dock det går slöare än Gentoo ibland men det är bara att köra Fluxbox. Media center lösningar finns det gott om men avkodarna är inte optimerade för Cell processorn så det går rätt slött att spela upp HD material typ x264. Nej, nu ska jag spela lite SNES roms på min.
När kommer det någon stilig, slimmad media center dist till PS3 som kan spela alla format och allt mums? Då blir ju PS3 riktigt prisvärd.
yellow dog linux
tror jag är för närvarande det mest anpassade du kan få till ps3. tror dom till och med sammanbetar med sony och ps3.
Dock körs det med e17 eller vad skrivbordshanteraren kallas så dina vanliga program kanske inte funkar. Men annars är det bara att trycka in gnome eller kde eller vad du nu vill ha.
Men det vill jag verkligen inte köra. Vanliga datorer har jag fler än jag behöver. Det jag vill ha är ett bra mediacenter som kan dra nytta av kraften i PS3an. Det skulle vara drömmen, men det dröjer väl ett bra tag till.
Tills vidare fungerar min gamla moddade xbox med xbmc dunderbra, men jag köper nog en Apple TV snart och hackar den istället.
Du (eller någon annan för den delen) skulle inte kunna berätta lite mer om upplevelsen eller?
Tänkte mest på hur smidigt det faktiskt går att köra Ubuntu på maskinen. Själv är jag lite skeptisk till Gnome användandet då PS3an bara har tillgång till 256 MB ram. Segar inte det ner en hel del?
Hur är overall experiencen? Laddar allt snabbt och fint eller sitter man och väntar fem minuter på att saker o ting ska ladda?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!