• 1
  • 2
2007-07-07, 04:28
Medlem
Krafses avatar
De sparar väl alla bilder i något arkiv, eller? Skulle vara grymt att ha sina egna röntgenbilder på väggen. Går det (osannolikt men vafan) att hitta på internet? Någon som vet?
Eller kan man gå till sjukan och begära kopior? Kostar det något? Någon som vet?
Citera
2007-07-07, 05:32
Medlem
Pendeltågs avatar
Övrigt - sista utvägen >>>>>>>>>>>>>> Medicin och hälsa

//Moderator
Citera
2007-07-07, 09:28
Medlem
Immers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Skulle vara grymt att ha sina egna röntgenbilder på väggen.

Häftig idé! Jag skulle också kunna tänka mig det. Jag gjorde en lungröntgen för ett tag sedan, och den skulle nog göra sig rätt bra på väggen.
Citera
2007-07-07, 14:35
Medlem
Jag skulle och vilja ha mina.. fast egnetligen inte *usch* . Men är nyfiken på hur trasig min arm egentligen var efter ridolyckan, benpior stack ju ut överallt såg de ut som. Fick aldrig se plåtarna för läkaren.. men vet att min morsa fick det och ojja sig i en kvart typ jag var rätt väck då av alla droger men jag vet att hon sa det hade ju gips i 7 månader så det var ju rätt illa.. så det kanske inte är så kul och se endå..
Citera
2007-07-07, 17:56
Medlem
Håll käften!s avatar
Det går!

Detär bara att kontakta sjukhuset där du blev röntgad och begära ut plåtarna. Jag gjorde det, efter att fått remiss till en privatklinik som behövde se tidigare tagna bilder.

Har också funderat på att rama in bilden av skallröntgen och smälla upp på väggen. Visserligen kanske inte den prydnad man förväntar sig hitta på väggen hemma hos en en småbarnsförälder i förorten
Citera
2007-07-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Håll käften!
Detär bara att kontakta sjukhuset där du blev röntgad och begära ut plåtarna. Jag gjorde det, efter att fått remiss till en privatklinik som behövde se tidigare tagna bilder.

Fick du själv gå och hämta röntgenbilderna? Det normala är väl annars att den nya kliniken begär in röntgenbilder, journal och annat utan att blanda in patienten.
Citera
2007-07-07, 18:35
Medlem
kniebolos avatar
Idag har de flesta sjukhus digitaliserat röntgen. Patienterna brukar således få en CD-Rom med bilderna på. Landstinget tar inte betalt om bilderna är till för second-opinion eller annan vård. Om man däremot bara vill ha ut bilderna för privat bruk så brukar det kosta typ 100-200 spänn.
Citera
2007-07-07, 20:34
Medlem
Krafses avatar
Aah, okej. Kul att det verkar fungera, skulle gärna vilja ha bilden på min arm som var ur led, såg rätt lustigt ut när benen låg helt fucked vid leden haha, sen har jag röntgat skallen vid tandläkaren en gång också, det var i profil, skulle vara riktigt grymt att ha! Sen har jag röntgat foten också, undra hur fan den ser ut, är väl en himla massa småben i fötterna? Intressant tycker jag det är iaf. Tyvärr har jag ingen bild på några trasiga ben men det skulle ändå vara kul att sitta och glo på de man har röntgat..

Edit: Varför i helvete postade jag tråden här?
Citera
2011-06-20, 19:33
Medlem
Jag fortsätter i tråden här, jag ska snart på ett ultraljud, går det att få detta också? Vill gärna ha hela "filmen".. Någon som har en aning om vilken storlek (mb, gb?) den är?
Citera
2011-06-20, 19:39
Medlem
Ja det går att få filmen. Du får den på en cd. Bara att betala och se glad ut.
Citera
2011-09-21, 22:33
Medlem
Jag fick bilder på min H/lungungröntgen. Jag bad om CD, men dom skickade hem A4 och sade att jag kunde hämta ut dem ifall jag ville, men a4 var gratis iaf.
Citera
2011-09-22, 15:04
Medlem
Skithäftigt! Ringer man bara till vårdcentralens / sjukhusets reception och ber om att få en kopia eller är det kommunen man ska vända sig till?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in