2007-07-06, 17:28
Medlem
Flärps avatar
Vafan har hänt? Har testat google utan resultat.

Hilfe
Citera
2007-07-06, 17:30
Medlem
Tenses avatar
Hur mycket för fort då?
Citera
2007-07-06, 17:30
Medlem
Flärps avatar
Just nu, 10 minuter. Om man jämför med min mobil t.ex. Ställer jag om den så blir det samma sak efter några timmar.
Citera
2007-07-06, 17:32
Medlem
Tenses avatar
Ajaj, 10 minuter? Kan tyvärr inte hjälpa dig då.
Citera
2007-07-06, 17:34
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Vafan har hänt? Har testat google utan resultat.

Hilfe

Ehm... skevt.

Den enda möjligheten jag kan se är att du ställt in automatisk synkronisering med nån skumraskserver.
Citera
2007-07-06, 19:19
Medlem
Ett Hunds avatar
Är datorn överklockad? Låter konstigt som sagt..kolla upp om det är som Jans0n skrev.
Citera
2007-07-07, 02:37
Medlem
gandihellfishs avatar
Eller att du är med i en domän som mainklockan är felinställd på, så är det på JB gymnasiet på iaf... alla klockor går 10 min fel..
Citera
2007-07-07, 09:14
Medlem
MyteNs avatar
Har samma fel på jobbdatorn, den drar iväg någon minut för varje timme, dock aldrig mer än 7-9 minuter emot den riktiga klockan.

Googlade då (några veckor sedan) ang problemet och det är tydligen någon spyware eller liknande som jävlas genom att öka tempot något på Windows-klockan. Dock vet jag inte vilka program som krävs för att ordna detta.
Citera
2007-07-07, 10:20
Medlem
DennisOlofs avatar
Installera Tardis, den är grymt bra, kostar inte pengar och du kan lägga in flera svenska time servrar.

Sedan bara ställa in att den ska synca varje timme, stäng därefter av windows egna tidssynkning så är det klart.

Jag kör själv med den då jag vet att klockan i datorn brukar "dra" sig efter ett tag. Iofs inte så illa som för dig men jag vet en annan dator, efter cirka en månad gick den 5min fel.
Citera
2007-07-08, 12:10
Medlem
Mekanisks avatar
Har du kollat om den går lika mycket fel i bios?

Har haft ett konstigt fel själv där klockan kunde gå 20-30 minuter fel på några timmar. Då gick bios-klockan också fel. Efter ett par dagar gick den rätt igen. Har inte en aning om vad som var felet. Moderkortet var nytt så batteriet kan det inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in