Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-07, 14:59
Medlem
Kitzbühels avatar
Det finns ju en dokumentärfilm som heter "The Chief´s" och handlar om staden Laval och dess stolthet Chiefs som spelar i exakta replika-tröjor av Hanson Brothers-laget Charlestown Chiefs.

Verkade vara rätt kul hockey alltså. Raggarhockey med största tanken på att "chrashing the net" typ hockey. Mycket slagsmål och profilerade fighters. Kolla bara på Summon Chiefs hemsida så ser ni många av spelarna profileras med slagsmålsbilder istället för matchbilder

Dock verkar nivån generellt vara som svenska div 1 på sin höjd.
Citera
2007-09-07, 15:19
Medlem
KissMattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Det finns ju en dokumentärfilm som heter "The Chief´s" och handlar om staden Laval och dess stolthet Chiefs som spelar i exakta replika-tröjor av Hanson Brothers-laget Charlestown Chiefs.

Verkade vara rätt kul hockey alltså. Raggarhockey med största tanken på att "chrashing the net" typ hockey. Mycket slagsmål och profilerade fighters. Kolla bara på Summon Chiefs hemsida så ser ni många av spelarna profileras med slagsmålsbilder istället för matchbilder

Dock verkar nivån generellt vara som svenska div 1 på sin höjd.

Den filmen är enligt mig den bästa hockeydokumentären som gjorts. Helt sanslöst rolig och tragisk på samma sätt.
LNAH är en helt okej liga. Dock är den ju inte helproffs, lagen tränar inte varje dag och många spelare har arbete vid sidan om. De bästa spelarna, eller mest erkända figtersen, tjänar å andra sidan fina pengar. En god vän till mig skrev just på för 1200 dollar i veckan. Det lever man ganska gott på när boende och mat är betalt av laget. Jag håller helt och hållet med om att om man tycker om fighter och galna händelser på isen så är underhållningsvärdet i LNAH kanon.
Citera
2007-09-07, 17:19
Medlem
Någon som vet var man kan få tag i filmen i fråga? Har bara sett korta klipp men aldrig hela tyvärr.
Citera
2007-09-07, 19:04
Medlem
KissMattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Någon som vet var man kan få tag i filmen i fråga? Har bara sett korta klipp men aldrig hela tyvärr.

Jag har den och brännde den till en polare i julas. Han sa att han hade sett den på en vanlig video butik hemma för ngn vecka sedan.
Jag fick tag på den på Blockbuster i USA. Tror den finns att beställa online ganska enkelt.
Den heter The Chiefs eller Les Chiefs. Helt sjukt skön rulle.
Citera
2007-09-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KissMattan
Jag har den och brännde den till en polare i julas. Han sa att han hade sett den på en vanlig video butik hemma för ngn vecka sedan.
Jag fick tag på den på Blockbuster i USA. Tror den finns att beställa online ganska enkelt.
Den heter The Chiefs eller Les Chiefs. Helt sjukt skön rulle.
Kan förhoppningsvis köpa den i St Jean senare i vinter...
Goda nyheter: Steve Bossé har skrivit på för 36 matcher i St Jean under säsongen. Nu håller vi bara tummarna för att Mirasty skriver på något liknande kontrakt. Tydligen ska han på Syracuse träningsläger och sen eventuellt tränarjobb hemma i Saskatchewan. Något polär utveckling av karriären...
Han är ju för tillfället det absolut största dragplåstret i Sorel och borde förbli det några säsonger till!
Citera
2007-09-07, 22:01
Medlem
KissMattans avatar
Citat:
Goda nyheter: Steve Bossé har skrivit på för 36 matcher i St Jean under säsongen. Nu håller vi bara tummarna för att Mirasty skriver på något liknande kontrakt. Tydligen ska han på Syracuse träningsläger och sen eventuellt tränarjobb hemma i Saskatchewan. Något polär utveckling av karriären...
Han är ju för tillfället det absolut största dragplåstret i Sorel och borde förbli det några säsonger till!

Bossé körde väl en MMA gala i somras. Han är skogstokig den killen.
Nasty-Mirasty är ju inte klok han heller, men man hoppas ju givetvis kunna få se dessa två herrar släppa handskarna iår igen.
Citera
2007-09-07, 22:06
Medlem
Citat:
Bossé körde väl en MMA gala i somras. Han är skogstokig den killen.
Nasty-Mirasty är ju inte klok han heller, men man hoppas ju givetvis kunna få se dessa två herrar släppa handskarna iår igen.
Bosse har gått ett flertal MMA-matcher och jag tror han är obesegrad. Mirasty gjorde sin debut i somras men blev tyvärr knockad i första ronden...
Citera
2007-09-10, 11:31
Medlem
Citat:

Då bör jag hitta den i Baie Comeu också eller hur? Ska leta nästa gång.

En annan fråga vilket lag är kända som hårdast i QJHL eller vad den heter.
Citera
2007-09-10, 15:50
Medlem
KissMattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrmanStake
Då bör jag hitta den i Baie Comeu också eller hur? Ska leta nästa gång.

En annan fråga vilket lag är kända som hårdast i QJHL eller vad den heter.

QJHL? Pratar du om juniorligan QMJHL eller semi-pro ligan LNAH?
Oavsett tror jag det beror på vem du frågar vilket lag som anses som tuffast. För ett par år sedan hade Baie Comeu en 3-4 killar som alla hade 15+ fights på en säsong, vilka som leder den statsen nu vet jag inte.
I LNAH är nog alla lag ganska "tuffa".
Citera
2007-09-10, 20:52
Medlem
Citat:
QJHL? Pratar du om juniorligan QMJHL eller semi-pro ligan LNAH?
Oavsett tror jag det beror på vem du frågar vilket lag som anses som tuffast. För ett par år sedan hade Baie Comeu en 3-4 killar som alla hade 15+ fights på en säsong, vilka som leder den statsen nu vet jag inte.
I LNAH är nog alla lag ganska "tuffa".

Okej. Jag tackar för infon.
Sist jag var och tittade fick jag en lektion i nordamerikansk hockey.
Underläge, målvaktsbyte, slagsmål och vändning av matchen. Man blir helt frälst!

Jag får försöka komma till Sorel igen. Fina minnen från den hålan..hahaha!
Men hockeylaget missade jag. Åkte och såg en sur NHL-match i Montreal istället.
Citera
2007-09-10, 21:12
Medlem
Jag var bara tvungen att kolla lite Sorel och Mr Bosse på youtube...
Det var ju helt sjukt och då är jag ändå en snubbe som är för lite fighting.

Detta är ju bästa tråden förutom all porr här på FB.
Citera
2007-10-16, 18:24
Medlem
KissMattans avatar
Ang. ECHL vs. CHL och löner i minor leagues: http://www.excal.on.ca/index.php?option=com_content&task=view&id=3472&Ite mid=2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in