Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Lite OT:
Jag har hrt ngra gnger att ECHL ligger p ungefr samma niv som Allsvenskan. Det r frsts svrt att jmfra pga att spelets natur r ganska olika. Men ni som sett en massa matcher, vad tror ni? Och de vriga "minor"-ligorna d?
Spelmssigt kan iaf inte jag avgra, det skiljer helt enkelt fr mycket i spelstil.
Men nu fr jag vl Hindenburg(?) p mig igen, men meritmssigt r allsvenskan en hgre niv. Det r ju bara att se vilken typ av spelare som lirar i AS(Kolla hela Mif/leksand+ en hel del drs med spelare i de andra lagen) och de bsta Echl-killar hamnar ju vanligtvis ungefr p nivn Serie A/Frankrike/Danmark nr de ger upp NHL drmmen. Lnemssigt r allsvenskan ocks en niv hgre, ven om man tar bort de tv hglnelagen. Tnk p att As-lnerna man hr r netto, de i usa r vanligtvis bruttolner. Sen s kommer vl flera killar ifrn Echl lira i AS i r, lgger man ihop deras framtida facit kanske man fr en bra vrdemtare.
Har en kompis som har As och Div1 merit, och han testade att lira i chl frra ret. Han sa att lagen var i niv med de bttre Div1-lagen typ, ven om ngra lag var bttre andra totalt vrdelsa.
Nu r det hr bara vad jag har hrt, s snlla halshugg mig inte fr det.