• 1
  • 2
2007-07-07, 17:35
Medlem
hittade en sökte bara på slackware 8.
Citera
2007-07-07, 19:30
Medlem
Om du tänkt ha datorn uppkopplad mot nätet så tycker jag det är en dum ide att köra en gammal version av någon dist eftersom dessa med stor säkerhet innehåller många säkerhetshål.

Själv kör jag gentoo med fönsterhanteraren fluxbox på en dator med liknande specs som du angav och tycker inte det går det minsta segt eller är särskilt resurskrävande.

Slackware finns bland annat att hämta här: http://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/dis...ons/slackware/

Kan inte tänka mig att senaste versionen (12) skulle vara mer resurskrävande än version 8.
Citera
2007-07-07, 19:38
Medlem
Japp men jag behöver lite hjälp med slackware 12 för att där e så många cds ska man skriva alla som bootable eller det sköter sig själv?
Citera
2007-07-07, 19:57
Medlem
Jerka^s avatar
Den datorn ska kunna köra Xfce. Jag har själv en gammal Pentium II på 450 MHz och 128 MB minne och den klarar det utan vidare. Och även om den inte gjorde det, så borde det inte visa sig genom att menyerna försvann.

Pröva att återställa panelen. Öppna en terminal och skriv:

xfce4-panel --exit
rm -R ~/.config/xfce4/panel
Alt + F2 -> xfce4-panel

(Saxat från http://forum.xfce.org/index.php?topic=3477.0)
Citera
2007-07-07, 20:06
Medlem
se där jag lyckades lösa det när jag skrev in det fösta kommandet kom det ett svar att den inte var igång så den kunde inte stänga så klicka jag alt+F2 för och kolla vad det gjorde och då kom kör upp och skrev in det och puff så kom dem fram tack för all respons i tråden. Skulle menyerna kunna se snyggare ut om man installera fluxbox?
Citera
2007-07-08, 00:07
Medlem
echelonxs avatar
Det där är ett klassiskt problem med XFCE och jag kan inte förstå att de inte har fixat det ännu. Har haft samma problem två gånger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in