2010-09-22, 21:44
Medlem
poojks avatar
Kvalité är A och O, om man köper färdigpackat skit så är det dömt att till att bli tjatigt. Besök valfri saluhall och köp dig ett hekto av 3-5 valfria skinksorter så kommer du märka en skillnad, detsamma gäller ost,salami osv.
Citera
2010-09-23, 09:26
Medlem
Clint.Eastwoods avatar
Ingen som kör med rå falukorv på mackan?
Citera
2010-09-23, 09:38
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clint.Eastwood
Ingen som kör med rå falukorv på mackan?
Rå falukorv, ost och gurka när jag befinner mig i naturen eller utfört något hårt kroppsarbete. Eller den minimalistiska variaten; rå falukorv och aromat.
Citera
2011-01-08, 08:43
Medlem
morkfromorks avatar
Fick en gång en ost av en som varit till det stora amerikat, det var en ost med jalapenos och den var fantastiskt god, jag har aldrig sett den säljas någonstans så jag hackade en näve jalapenos (sådana i glasburk) och rörde ner i en burk mjukost (i mitt fall philadelfia men valfri borde funka), och det blev hyfsat likt
Citera
2011-01-08, 10:27
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Fick en gång en ost av en som varit till det stora amerikat, det var en ost med jalapenos och den var fantastiskt god, jag har aldrig sett den säljas någonstans så jag hackade en näve jalapenos (sådana i glasburk) och rörde ner i en burk mjukost (i mitt fall philadelfia men valfri borde funka), och det blev hyfsat likt
Jag är ganska så säker på att jag har köpt en ost med just jalapenos, men jag kan inte riktigt minnas när eller var i Sverige.
Citera
2011-01-08, 11:47
Medlem
hejaklacksledares avatar
Falukorv är gott på mackan.

Leverpastej, köttbullar, rödbetssallad och rostad lök är en annan fin kombo.
Citera
2011-01-08, 12:06
Medlem
Gift44s avatar
Tre förslag:
Leverkorv med saltgurka
Kokt skivat ägg med ansjovis
Ajvar med fetaost och hackad salladslök (eller vanlig lök)
Citera
2011-01-08, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
BLT, gör en egen majonäs med extra vinäger för smak och använd istället för det slasket de kallar majonäs som man köper.
Bröd, majonäs, sallad, tomater, bacon och en brödskiva på toppen såklart med majo på den med. Bästa som fins, orkar man inte steka bacon går det bra att ta pastrami, rostbiff, skinka eller vad man nu har hemma.

Lite sent kanske men bacon går utmärkt att göra i micron om man inte orkar steka och ha sig
Citera
2011-01-08, 14:07
Medlem
kvaveberusads avatar
leverpastej(skivbar) + saltgurka = gott

makrill i tomatsås +majonäs --> mixa --> +macka = gott

har man ett riktigt bra bröd så tycker jag allt som oftast det räcker med smör, har bakat i stort sett allt bröd till familjen senaste året så jag har blivit vansinnigt bortskämd.
Citera
2011-01-08, 16:00
Medlem
Pilfinkens avatar
Köp ett gott fruktbröd så behöver du inte ens smör på mackan (kanske ett bättre fika alternativ än fruktkaka iofs).

Lite goda pålägg hummus (mosa kikärter, blanda med vitlök, olja och lite tahini), bara tahini gärna med nån form av grönsak, honung, testa att krydda färskost med din favvokrydda, lite mer udda ostsorter än hårdost som olika mögelostar, god rökt korv sån där dyr från ett litet rökeri...

Gör varma mackor med ditt vanliga frukost pålägg, eller spana in vad de har i baguetterna på lunchstället och lägg det på frukostmackan.
Citera
2011-01-08, 19:00
Medlem
Philladelfia med skivad rödlök och din favorit senap. Jag tar Johnnys.

Ost med Kaviar!
Citera
2011-01-08, 19:01
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Mozzarella, tomat, prosciutto och pesto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in