2007-07-05, 22:59
Medlem
VonObens avatar
Hej,

min flickvän har fyra tatueringar. Nu ikväll upptäckte hon att en av dom, på överarmen, hade svullnat. Den stod liksom upp litegrand, så man tydligt kände konturerna. Tydligen kliade den också.

Vad beror detta på?

Hon har solat solarium idag, samt fått massage av mig... så den har varit utsatt både för strålning och mekanisk bearbetning så att säga.

Har ni varit med om detta, och hur länge har det dröjt innan det har lagt sig?

Är kortison på tatuering bu eller bä?
Citera
2007-07-05, 23:10
Medlem
Washuwants avatar
ibland händer det att mina gör det också o går ner efter nån dag, vet inte riktigt pga att jag inte bryr mig så mkt. Men det brukar vara mest av värme har jag märkt lr nån reaktion fast då går det snabbt över
Citera
2007-07-06, 11:34
Medlem
johnny_viciouss avatar
Samma som Washu, oftast efter att jag har varit utsatt för värme, typ bastu eller liknande. Ett solarium är väl också ganska varmt så jag tror att du har boven där. Dock är det ingenting att oroas för men se upp lite ändå, det kan ju vara en infektion i värsta fall.
Citera
2007-07-06, 15:20
Medlem
MisterGGs avatar
Det blir så ibland. det är helt normalt.

Kortison är helt onödigt om det inte har anvisats av läkare.

det bildas inte lika mycket ny hud på det tatuerade området som på ett otatuerat område. det i kombination med värmen kan resultera i en liten svullnad.
Citera
2007-07-07, 15:56
Bannlyst
Det är väldigt vanligt. Vad jag märkt, mest i kombination med, som andra sagt; värme, och direkt solljus.
Citera
2007-07-07, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonOben
Hej,

min flickvän har fyra tatueringar. Nu ikväll upptäckte hon att en av dom, på överarmen, hade svullnat. Den stod liksom upp litegrand, så man tydligt kände konturerna. Tydligen kliade den också.

Vad beror detta på?

Hon har solat solarium idag, samt fått massage av mig... så den har varit utsatt både för strålning och mekanisk bearbetning så att säga.

Har ni varit med om detta, och hur länge har det dröjt innan det har lagt sig?

Är kortison på tatuering bu eller bä?

Kan också bero på att dom gått lite djupare i huden!..
Citera
2007-07-07, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pleyg
Kan också bero på att dom gått lite djupare i huden!..
Öh nej, en tatuering kommer aldrig få för sig att krypa djupare ner i huden.
Citera
2007-07-07, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quid
Öh nej, en tatuering kommer aldrig få för sig att krypa djupare ner i huden.

Jag skulle chansa på att han menar att tatueraren gått lite djupare,alltså med nålen.

Inte att tatueringen grävt sig ner.
Citera
2007-07-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamer*
Jag skulle chansa på att han menar att tatueraren gått lite djupare,alltså med nålen.

Inte att tatueringen grävt sig ner.
Visst men om man läser första inlägget i den här tråden och alla andra för den delen så får man ganska så enkelt uppfattningen av att det inte är en ny tatuering det är tal om utan en som är läkt och vad jag vet så fungerar inte ärrvävnad på de sätt som trådskaparen beskriver.
Citera
2007-07-07, 19:25
Medlem
johnny_viciouss avatar
ot raderat.

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem