min flickvän har fyra tatueringar. Nu ikväll upptäckte hon att en av dom, på överarmen, hade svullnat. Den stod liksom upp litegrand, så man tydligt kände konturerna. Tydligen kliade den också.
Vad beror detta på?
Hon har solat solarium idag, samt fått massage av mig... så den har varit utsatt både för strålning och mekanisk bearbetning så att säga.
Har ni varit med om detta, och hur länge har det dröjt innan det har lagt sig?
ibland händer det att mina gör det också o går ner efter nån dag, vet inte riktigt pga att jag inte bryr mig så mkt. Men det brukar vara mest av värme har jag märkt lr nån reaktion fast då går det snabbt över
Samma som Washu, oftast efter att jag har varit utsatt för värme, typ bastu eller liknande. Ett solarium är väl också ganska varmt så jag tror att du har boven där. Dock är det ingenting att oroas för men se upp lite ändå, det kan ju vara en infektion i värsta fall.
Kortison är helt onödigt om det inte har anvisats av läkare.
det bildas inte lika mycket ny hud på det tatuerade området som på ett otatuerat område. det i kombination med värmen kan resultera i en liten svullnad.
min flickvän har fyra tatueringar. Nu ikväll upptäckte hon att en av dom, på överarmen, hade svullnat. Den stod liksom upp litegrand, så man tydligt kände konturerna. Tydligen kliade den också.
Vad beror detta på?
Hon har solat solarium idag, samt fått massage av mig... så den har varit utsatt både för strålning och mekanisk bearbetning så att säga.
Har ni varit med om detta, och hur länge har det dröjt innan det har lagt sig?
Är kortison på tatuering bu eller bä?
Kan också bero på att dom gått lite djupare i huden!..
Jag skulle chansa på att han menar att tatueraren gått lite djupare,alltså med nålen.
Inte att tatueringen grävt sig ner.
Visst men om man läser första inlägget i den här tråden och alla andra för den delen så får man ganska så enkelt uppfattningen av att det inte är en ny tatuering det är tal om utan en som är läkt och vad jag vet så fungerar inte ärrvävnad på de sätt som trådskaparen beskriver.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!