2007-07-05, 20:01
Medlem
andreews avatar
Hej jag ska formatera datorn med har tappat bort min XP skiva... Jag har originalnyckel osv, s om jag tankar windows xp, brnner det p en skiva, formaterar osv, o anvnder den riktiga nyckeln borde det funka right?

Juste kom p att min cd spelare inte funkar s kan man formatera och instalera windows utan skiva?

tack fr hjlpen..
Citera
2007-07-05, 20:44
Medlem
flengs avatar
Du skulle kunna testa att installera windows frn ett usb minne. Men jag skulle rekommendera att du kper en ny cd lsare dom kostar inte s mycket och du kommer nog behva ha en i framtiden end.

Angende pirat versioner av windows:
Dom brukar komma med omgjord installation som kringgr serialkey processen ls .nfo innan du brnner. Glm inte att du mste tanka exakt den versionen du har annars kommer inte din key funka. dvs att Home funkar inte med Pro och Pro funkar inte med Home.
Citera
2007-07-05, 23:37
Medlem
Jag har lnat en pirat skiva och installerat Windows XP pro med min orginal key och det funkar perfekt. Dock s beror de ju p om du har en OEM key eller vad det heter. Ngon fr frklara det bttre d jag inte har riktig koll p vad det r!
Citera
2007-07-06, 20:49
Medlem
vators avatar
OEM betyder att programvaran r integrerad frn "fabrik" eller att man fr med en cd-skiva med operativsystemet p, men man brukar oftast f med en recovery-cd om det r integrerat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in