2007-07-05, 15:56
Bannlyst
jag är ute efter att öppna en dvd-film i audacity och ta bort talet för en stund så att bakgrundsmusiken framhävs, för att sedan spara bakgrundsmusiken i en wma. Hur gör jag då? Om det inte går med audacity vad går det då med? Jag vet såna som gjort det, lagt ut bakgrundsmusik där talet är borta.

Vad finns mer för funktioner på audacity? Jag har det men lyckas bara öppna mp3-filer, inte avi-filer. Borde inte programmet ändå kunna läsa ljudet från en avi-fil?
Citera
2007-07-07, 21:54
Medlem
ronnebacks avatar
Vilken film gäller det? kanske bakgrunsmusiken går att "köpa" på cd istället?
Jag har alldrig märkt någon sådan funktion i audacity men det skulle inte förvåna mig... det är ett mycket kompitent gratisprogram...
Citera
2007-07-08, 20:44
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
jag är ute efter att öppna en dvd-film i audacity och ta bort talet för en stund så att bakgrundsmusiken framhävs, för att sedan spara bakgrundsmusiken i en wma. Hur gör jag då? Om det inte går med audacity vad går det då med? Jag vet såna som gjort det, lagt ut bakgrundsmusik där talet är borta.

Vad finns mer för funktioner på audacity? Jag har det men lyckas bara öppna mp3-filer, inte avi-filer. Borde inte programmet ändå kunna läsa ljudet från en avi-fil?

Audacity är inget videoredigeringsprogram således kan den inte läsa en .avi-fil, det du kan göra är att spela upp filmen samtidigt och spela in från "Stereo mix" i Audacity för att på så vis spela in ljudet

Att plocka bort rösten borde går bara ibland beroende på inspelningen
http://audacity.sourceforge.net/help...=remove-vocals
Citera
2007-07-08, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Audacity är inget videoredigeringsprogram således kan den inte läsa en .avi-fil, det du kan göra är att spela upp filmen samtidigt och spela in från "Stereo mix" i Audacity för att på så vis spela in ljudet

Att plocka bort rösten borde går bara ibland beroende på inspelningen
http://audacity.sourceforge.net/help...=remove-vocals

aj. Spela in från stereomix? Hmmm.

Det står i länken att det bara funkar om det är från två kanaler. Vad menas med det exakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in