2007-07-05, 15:56
Bannlyst
jag r ute efter att ppna en dvd-film i audacity och ta bort talet fr en stund s att bakgrundsmusiken framhvs, fr att sedan spara bakgrundsmusiken i en wma. Hur gr jag d? Om det inte gr med audacity vad gr det d med? Jag vet sna som gjort det, lagt ut bakgrundsmusik dr talet r borta.

Vad finns mer fr funktioner p audacity? Jag har det men lyckas bara ppna mp3-filer, inte avi-filer. Borde inte programmet nd kunna lsa ljudet frn en avi-fil?
Citera
2007-07-07, 21:54
Medlem
ronnebacks avatar
Vilken film gller det? kanske bakgrunsmusiken gr att "kpa" p cd istllet?
Jag har alldrig mrkt ngon sdan funktion i audacity men det skulle inte frvna mig... det r ett mycket kompitent gratisprogram...
Citera
2007-07-08, 20:44
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
jag r ute efter att ppna en dvd-film i audacity och ta bort talet fr en stund s att bakgrundsmusiken framhvs, fr att sedan spara bakgrundsmusiken i en wma. Hur gr jag d? Om det inte gr med audacity vad gr det d med? Jag vet sna som gjort det, lagt ut bakgrundsmusik dr talet r borta.

Vad finns mer fr funktioner p audacity? Jag har det men lyckas bara ppna mp3-filer, inte avi-filer. Borde inte programmet nd kunna lsa ljudet frn en avi-fil?

Audacity r inget videoredigeringsprogram sledes kan den inte lsa en .avi-fil, det du kan gra r att spela upp filmen samtidigt och spela in frn "Stereo mix" i Audacity fr att p s vis spela in ljudet

Att plocka bort rsten borde gr bara ibland beroende p inspelningen
http://audacity.sourceforge.net/help...=remove-vocals
Citera
2007-07-08, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Audacity r inget videoredigeringsprogram sledes kan den inte lsa en .avi-fil, det du kan gra r att spela upp filmen samtidigt och spela in frn "Stereo mix" i Audacity fr att p s vis spela in ljudet

Att plocka bort rsten borde gr bara ibland beroende p inspelningen
http://audacity.sourceforge.net/help...=remove-vocals

aj. Spela in frn stereomix? Hmmm.

Det str i lnken att det bara funkar om det r frn tv kanaler. Vad menas med det exakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in