satt o tänkte på när ja va i danmark så fick ja böter för att ja plankade på deras tub osv min polare angav rätt hemm adress han har fått anmärkningar av dom fast han har ej betalat. själv gav ja alla uppgifter rätt utom min adress hem..
undrar om man blir efterlyst i danmark eller om dom kan få svenska myndigheter o göra nått åt detta.. detta hände ungifär 6-7 månader sen
Mellanstatliga processer och ärenden brukar vara jävligt trögflytande. Oftast är landet maktlöst när vederbörande befinner sig någon annanstans, men med just Danmark finns det nog en pytterisk att någon myndighet jagar rätt på dig.
Jag har också fått böter för att danskarna gömmer sina biljettautomater... Var inne på banken och där säger de att det inte finns tillräckligt med info på böteslappen för att kunna betala in pengarna... Tycker det säger en jävla massa om Danskarnas intelligens...
Försökte hitta hem från Köpenhamn efter en sommarjobbsintervju, och jag hade ingen aning om hur systemet fungerar.
Automaten där man köper biljett mottog inte kort för tillfället och jag hade inga danska kontanter.
Inga bås eller dylikt fanns och inga butiker var öppna.
Så jag gick på tåget i hopp om att man skulle kunna köpa biljett på plats, eventuellt kunna få lite hjälp på något sätt. Men jag fick en fin böter på 750 danska istället. Tanten hade noll empati.
Kan jag överklaga? Alternativt, vad händer om jag skiter i att betala?
Betala inte! varför ska du betala för dina tågresor? Varför ska du betala när du får en bot? vägra helt enkelt. kolla upp vem som gav dig boten och beställ hem pizzor till hennes adress.
Taskigt värre, men jag tror att det ända alternativ du har är att gilla läget och betala boten. Det är nog många före dig som dragit samma vals, oavsett om den är sann eller inte.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!