• 1
  • 2
2007-07-05, 00:59
Medlem
Hur länge måste era hundar vara ensamna när ni jobbar/skola? jag har feting ångest för att jag måste jobba och lämna honom ensam länge om dagarna.. Tyvärr så kan han ju inte vara på hunddagis.. Hur funkar det för er?
Citera
2007-07-05, 02:18
Medlem
Psyko Dads avatar
5 - 6 timmar är väl den gräns jag håller. Ordnar annars med hundvakt. Själv skulle jag inte vilja vara pissnödig längre än 6 timmar.
Citera
2007-07-05, 02:21
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Hur länge måste era hundar vara ensamna när ni jobbar/skola? jag har feting ångest för att jag måste jobba och lämna honom ensam länge om dagarna.. Tyvärr så kan han ju inte vara på hunddagis.. Hur funkar det för er?

Förstår att du har ångest, det kan inte kännas roligt. Jag lämnade min vovve hemma i upp till fem timmar när jag pluggade, men det gick inte i längden. Han var olycklig och ylade sönder sig på dagarna (grannarna fick spel vilket jag kan förstå). Jag fick sätta honom på hunddagis och det var ett helvete - dyrt, och inte alltid med den mest kunniga personal.

Jag tycker nog inte det är rätt mot hunden att lämna denne ensam åtta timmar per dag.
Citera
2007-07-05, 14:17
Bannlyst
Högst så lång tid det tar att storhandla. I nödfall högst 4 timmar.
Citera
2007-07-05, 14:29
Medlem
SilverDoggs avatar
med tanke på att vi har våra hundar i burar (utomhus alltså, inga jävla hönsburar eller nåt =P) så kan dom ibland stå ensamma ett bra tag. dom har mat och vatten, varsin liten "stuga" med täcke så dom lider knappast, och kan när som helst uträtta sina behov.

som längst har dom nog varit ensamma iallafall ett dygn. kanske något mer.
promeneras ett par timmar om dan, ett par ggr om dan =).
Citera
2007-07-05, 15:21
Medlem
cavalls avatar
vid behov 8-9 timmar.
Citera
2007-07-05, 19:04
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija

Har aldrig lämnat hunden ensam längre än 6 tim (och då har jag haft dåligt samvete).

Kan du inte hitta nån pensionär/student som dagmatte/husse, som gillar hund men inte vill ha en egen?

Dels behöver ju hunden bli rastad efter 4-5 timmar, dels mår hunden som flockdjur inte bra utan sin ledare.
Citera
2007-07-18, 20:59
Medlem
Liin_Me_Cneens avatar
Om det är emellan mat och rastningstider så drar jag gränsen vid 5 timmar.
Citera
2007-07-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverDogg
med tanke på att vi har våra hundar i burar (utomhus alltså, inga jävla hönsburar eller nåt =P) så kan dom ibland stå ensamma ett bra tag. dom har mat och vatten, varsin liten "stuga" med täcke så dom lider knappast, och kan när som helst uträtta sina behov.

som längst har dom nog varit ensamma iallafall ett dygn. kanske något mer.
promeneras ett par timmar om dan, ett par ggr om dan =).
Um, men då har ni flera? Kan man lämna hundar ensamma om man har fler? (jag vill alltså bara veta)
Citera
2007-07-19, 00:57
Medlem
ETANs avatar
Som längst 8-9 timmar men det händer inte ofta. I vanliga fall är hunden ensam hemma mellan 3-4 timmar när jag och sambon arbetar, vi arbetar om varandra i princip så det fungerar.

Vår hund har inte varit mycket ensam men det fungerar ganska bra att han är ensam 3 timmar högst 4 dar per vecka.
Citera
2007-07-19, 01:00
Medlem
puberts avatar
MAX 4 timmar när jag hade hund. Och då var den med 2 andra hundar så den var aldrig helt ensam.

Att lämna en hund helt ensam i 8-9 timmar som någon skrev är jävla idioti och har man inte tid med sin hund så ger man fan i att ha hund.

Skulle ni själva vilja sitta inspärrade och ensamma timvis om dagen?
Citera
2007-07-19, 01:04
Medlem
ETANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
MAX 4 timmar när jag hade hund. Och då var den med 2 andra hundar så den var aldrig helt ensam.

Att lämna en hund helt ensam i 8-9 timmar som någon skrev är jävla idioti och har man inte tid med sin hund så ger man fan i att ha hund.

Skulle ni själva vilja sitta inspärrade och ensamma timvis om dagen?

Jämför inte en människa med en hund.

Vår hund är ensam 8-9 timmar två gånger om året. Det är inget som händer veckovis som det tyvärr gör för många många andra. DOM skulle inte ha hund.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in