Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-14, 14:55
Medlem
Treehorns avatar
Stankovic och Essien är dom bästa enligt mig iaf.
Citera
2007-07-14, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Stankovic
Stankovic är väl trots allt offensiv/attackerande mittfältare?

Hade varit en av mina kandidater till mittfältposten men inte när vi snackar defensiven.
Citera
2007-07-14, 15:03
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Stankovic är väl trots allt offensiv/attackerande mittfältare?

Hade varit en av mina kandidater till mittfältposten men inte när vi snackar defensiven.

Nej jag ser honom som en tvåvägspelare definitivt inte som en offensiv mittfältare som Riquelme, ronaldinho Kaká etc
Citera
2007-07-14, 15:13
Medlem
Citat:
Nej jag ser honom som en tvåvägspelare definitivt inte som en offensiv mittfältare som Riquelme, ronaldinho Kaká etc
Han kanske inte är en trequartista men definitivt ingen defensiv mittfältare.

Någon annan på forumet som anser att Stankovic är defensiv mittfältare?
Citera
2007-07-14, 16:32
Medlem
Om vi talar om spelare som är placerade på den mer nordliga delen av mittfältet så är Pirlo den absolut bästa.
Sen om man kan räkna Pirlo som en defensiv mittfältare vettetusan, då hans DEFENSIVA kvalitéer är bristande.

Om vi däremot talar om en spelare som opererar på den defensiva delen av mittfältet och vars främsta funktion är att förhindra motståndarna från att göra mål genom att bruka sina defensiva kvalitéer, så går min röst tveklöst till Massimo Ambrosini. Maken till fantastisk fotbollsspelare tror jag inte går att köpa för pengar.
Citera
2007-07-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mombeki
Om vi talar om spelare som är placerade på den mer nordliga delen av mittfältet så är Pirlo den absolut bästa.
Sen om man kan räkna Pirlo som en defensiv mittfältare vettetusan, då hans DEFENSIVA kvalitéer är bristande.

Om vi däremot talar om en spelare som opererar på den defensiva delen av mittfältet och vars främsta funktion är att förhindra motståndarna från att göra mål genom att bruka sina defensiva kvalitéer, så går min röst tveklöst till Massimo Ambrosini. Maken till fantastisk fotbollsspelare tror jag inte går att köpa för pengar.

Hmm, det känns som att vi behöver komma överens om vad en defensiv mittfältare egentligen är. Är det positionen som ska ligga djupt nere vid de egna försvararna, eller är det hans spelstil som ska vara defensiv?

Pirlo ligger djupt nere för att han ska ha så stor del av planen som möjligt framför sig då han får bollen. Han styr tempo och anfallssätt på ett oöverträffat sätt. Dessutom är han fantastisk på döda situationer. Men det finns många mittfältare som är bättre i det defensiva arbetet, detta även om deras utgångsposition ligger högre i banan.
Citera
2007-07-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Daniele De Rossi utan tvekan. Besitter alla egenskaper som man bör ha som defensiv mittfältare. Har en jävlar anamma som Gattuso, men kan tygla sig om det behövs. Är dessutom skickligare med boll och har en större spelförståelse. Jag tror att han blir Italiens viktigaste spelare de närmsta åren, om han slipper skador.

Ja, han glömde jag nämna! Dock måste han, som du säger, tygla sitt humör. Vem kommer inte ihåg armbågen på Mcbride i VM? Riktigt fult och onödigt. Jag har varit medlem här ett tag, men först börjat skriva igår, så jag undrar om mna på något sätt kan se inlägg man skrivit tidigare på något lätt sätt? Så slipper man liksom leta upp det varje gång, vilket är jobbigt.
Citera
2007-07-14, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dunderolga
Ja, han glömde jag nämna! Dock måste han, som du säger, tygla sitt humör. Vem kommer inte ihåg armbågen på Mcbride i VM? Riktigt fult och onödigt. Jag har varit medlem här ett tag, men först börjat skriva igår, så jag undrar om mna på något sätt kan se inlägg man skrivit tidigare på något lätt sätt? Så slipper man liksom leta upp det varje gång, vilket är jobbigt.

Hans armbåge är en droppe i havet i varningar om vi ska jämföra med Gattuso. Dessutom gillar hela Italien killen.

Gå in på din profil, och klicka på Hitta alla inlägg av dunderolga.
Citera
2007-07-14, 23:01
Medlem
Ruskpricks avatar
Citat:

Isf reviderar jag min röst och byter till Gerrard. Världens bästa tvåvägs spelare :P
Citera
2007-07-15, 06:09
Medlem
En kommande storstjärna som defensiv mittfältare är den Juventusägda talangen Antonio Nocerino. Väldigt fina defensiva defensiva kvaliteter samt en fin offensiv repertoar med härlig teknik, blick för spelet och crossbollar. Håll ögonen på honom kommande säsonger, han kommer att bli något stort.
Citera
2007-07-15, 16:58
Medlem
finns många som håller en väldigt hög nivå och då tänker jag främst på Pirlo, Xabi Alonso, Mascherano, Gilberto Silva och Essien där har ni dom bästa enligt mig
Citera
2007-07-15, 17:01
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinturicchio
En kommande storstjärna som defensiv mittfältare är den Juventusägda talangen Antonio Nocerino. Väldigt fina defensiva defensiva kvaliteter samt en fin offensiv repertoar med härlig teknik, blick för spelet och crossbollar. Håll ögonen på honom kommande säsonger, han kommer att bli något stort.
Här diskuterar vi världens bästa defensiva mittfältare, inte supertalanger. Det finns en tråd för talanger om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in