Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-15, 20:24
Medlem
Skulle vilja säga Scholes, duktig kampspelare stark och lite vansinnig som kan båda hjälpa och stjälpa. sen att han hade över 90% rätt passningar förra säsongen visar på klass. (Och nej hans passar oftare framåt än bakåt). fast ja kan kanske åka på att han inte är en ren Defensiv mittfältare
Citera
2007-07-15, 20:34
Medlem
Pavement_boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashmanone
Skulle vilja säga Scholes, duktig kampspelare stark och lite vansinnig som kan båda hjälpa och stjälpa. sen att han hade över 90% rätt passningar förra säsongen visar på klass. (Och nej hans passar oftare framåt än bakåt). fast ja kan kanske åka på att han inte är en ren Defensiv mittfältare

Gerrard är bäst, och mest komplett. SÅ DET SÅ
Citera
2007-07-17, 12:28
Medlem
tycker väl att Essien och gattuso tampas om titeln som bästa defensvia mittfältare. Essien är komplett medans gattuso är en killer :P
Citera
2007-07-17, 19:59
Medlem
maximtsigalkos avatar
Jag tycker att owen hargreaves är en väldigt underskattad och helt underbar destruktiv spelare att se! United har gjort ett bra klipp
Citera
2007-07-18, 03:27
Medlem
RyanGiggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximtsigalko
Jag tycker att owen hargreaves är en väldigt underskattad och helt underbar destruktiv spelare att se! United har gjort ett bra klipp

Håller med till fullo, visserligen är jag ett stort unitedfan så det kanske är svårt att se på uniteds spelare objektivt men jag man ser många på lite olika forum och liknande som tycker att han inte är speciellt bra, Han är hur bra som helst på det han gör bäst, som Maxim här säger, VARA DESTRUKTIV, han är inte där för att göra 20 mål per säsong nej han är där för att se till att Drogba,Van Persie,Torres osv inte gör över 20 mål på en säsong!!!!!
Citera
2007-07-18, 03:45
Medlem
Gothenburgers avatar
Stefan Schwarz när det begav sig Där snackar vi bollvinnare (nej...VM 90 har inte existerat). Troligen den enda på planeten som någonsin kom på tanken att totalflisa Basil Boli* efter det att Cantona stämplat in dobbarna i Jonas Therns knä halvminuten innan (VM kval 1993). Någon borde hänga på Serafimerorden på karln.

* Fransmannen var ytterst nära att åka på en varning för filming efter överfallet av svarre
Citera
2007-07-18, 03:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cashmanone

Själv skulle jag inte ens ta ordet defensiv mittfältare i min mun angående Scholes. Bara för att han har blivit gammal, seg och kass och inte längre är lika duktig offensivt betyder det inte att han per automatik är bra defensivt.
Tror han får en tuff säsong i år.

Gattuso, är en personlig favorit - men det är mest för hans inställning. Skillsen på allt annat än att vara jobbig är väl sådär.

Reals äckel-Diarra kan bli riktigt jävla bra inom kort om han fortsätter på den inslagna vägen och inte skolas offensivt desto mer. Han ska prioritera att vara ett jävla svin.

Gerrard är duktig defensivt, men används oftast lite överallt.

Essien är duktig, tveklöst.

Cambiasso är snorbra defensivt, frågan är bara varför han har blivit så mycket offensivare i Inter. Anyway, han börjar bli lite Gerrard och har fortfarande ett gäng år att utvecklas.
Citera
2007-07-18, 03:50
Bannlyst
Owen Hargreaves är btw en aning underskattad, mest vad gäller spelskillsen.

Ambrosini anser jag själv vara den absolut bästa defensiva mittfältare som man inte ens tar för given i en startelva...
Citera
2007-07-18, 09:46
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Själv skulle jag inte ens ta ordet defensiv mittfältare i min mun angående Scholes. Bara för att han har blivit gammal, seg och kass och inte längre är lika duktig offensivt betyder det inte att han per automatik är bra defensivt.
Tror han får en tuff säsong i år.

Gattuso, är en personlig favorit - men det är mest för hans inställning. Skillsen på allt annat än att vara jobbig är väl sådär.

Reals äckel-Diarra kan bli riktigt jävla bra inom kort om han fortsätter på den inslagna vägen och inte skolas offensivt desto mer. Han ska prioritera att vara ett jävla svin.

Gerrard är duktig defensivt, men används oftast lite överallt.

Essien är duktig, tveklöst.

Cambiasso är snorbra defensivt, frågan är bara varför han har blivit så mycket offensivare i Inter. Anyway, han börjar bli lite Gerrard och har fortfarande ett gäng år att utvecklas.
Scholes behöver en "Keane" vid sin sida för att få ut det bästa av sitt register. Köpet av Owen Hargreaves kommer ge Scholes mer utrymme att gå på offensiva räder och befinna sig i de positioner han är som bäst.
Scholes var dessutom en väldigt viktig kugge under årets säsong och ligans bästa passningsspelare tillsammans med Fabregas. Detta från en mer defensiv utgångsposition.
Citera
2007-07-18, 10:27
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Det finns f.ö. defensiva mittfältare som ändå har offensiva uppgifter, t.ex. Pirlo. Det är svårt att jämföra honom med t.ex. Makelele som är en "riktig" defensiv mittfältare.
Citera
2007-07-20, 00:36
Medlem
Makelele
Citera
2007-09-08, 15:44
Medlem
maximtsigalkos avatar
Det känns som diskussionen går lite snett. Här letar vi efter de bästa defensiva mittfältarna! DEFENSIVA! Inte spelare som gör de offensiva räderna likt Scholes. Utan en gammal hederlig defensiv och destruktiv spelare likt Linderoth (även om han inte är så lysande).

Mina strå till stacken är iaf: Hargreaves(underbart destruktiv & underskattad) och old school heroes likt Dunga och Makelele(även om han fortfarande är gångbar är han inte lika bra som han var för något/några år sedan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in