Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-04, 01:00
  #1
Medlem
Löwenhertzs avatar
Raj Raj på TV4 - två äckliga lyxhippies går runt med dold kamera på stan och trakasserar vanligt folk. Knappast originellt. På tv4.se beskrivs programmet som "ett svenskt humorprogram där de kaxiga tjejerna Nour El-Refai och Cecilia Forss bryter mot alla förlegade normer för hur tjejer bör uppföra sig."

I själva verket bryter de mot alla nuvarande normer för hur människor bör uppföra sig. Jag önskar att de någon gång går på fel person och åker på stryk.

"Vi vill spräcka hål på myten att man som tjej antigen är "snygg men korkad" eller "kul men ful". Vi är skitsnygga och skitroliga, säger Nour El-Refai."

Nej, ni är skitfula och skittråkiga, säger Löwenhertz.

Hela konceptet känns som nåt av P3:s popvänsterprogram fast i TV-format. Otroligt nog är det alltså TV4 som sänder programmet och inte SVT.

Ja, jag är en gnällig högertråkmåns. Vad tycker ni andra om programmet?
Citera
2007-07-04, 01:15
  #2
Medlem
earl.s avatar
Tycket det var rätt roligt. Fast jag tycker alltid om när folk jävlas med andra i TV. Att sno ett jobb på H&M var lite originellt
Citera
2007-07-04, 01:20
  #3
Medlem
Packans avatar
Helt värdelöst. Kan det bli annat än rent trams när två unga kvinnor ska försöka vara roliga?
Citera
2007-07-04, 01:26
  #4
Medlem
Fiddlers avatar
Det här är ju två felknullade 'tjejer' som förmodligen har enorma problem i bagaget. Men att pappa, farfar, morfar, mormor och familjens dobbermann skinkade på dem i ung ålder ger väl de inte automatisk legitimitet att hålla på och fula sig i nationell tv. Fruktansvärt pinsamt!

Jag har defintivt haft för höga tankar om Scherman. Att låta dem hålla på och apa sig i en kanal som ingen jävel tittar på, som TV400 är en sak, men att släppa ut dylikt piss i nationell tv en helt annan.

Jag har normalt sett inget emot flator, så länge de ser ut som de flator jag sett på film, men det här är ju värsta sortens äckel vi har att göra med! Sodomistiska pissfittor som inte ens har vett att bete sig, kan det bli värre?
Citera
2007-07-04, 01:29
  #5
Medlem
rossinis avatar
Man har ju sett doldkamera konceptet förr, men då var det iaf roligt.
Nu är det pinsamt och helt befriat från humor. Bort med skiten.
Citera
2007-07-04, 01:29
  #6
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddler
Det här är ju två felknullade 'tjejer' som förmodligen har enorma problem i bagaget. Men att pappa, farfar, morfar, mormor och familjens dobbermann skinkade på dem i ung ålder ger väl de inte automatisk legitimitet att hålla på och fula sig i nationell tv. Fruktansvärt pinsamt!

Jag har defintivt haft för höga tankar om Scherman. Att låta dem hålla på och apa sig i en kanal som ingen jävel tittar på, som TV400 är en sak, men att släppa ut dylikt piss i nationell tv en helt annan.

Jag har normalt sett inget emot flator, så länge de ser ut som de flator jag sett på film, men det här är ju värsta sortens äckel vi har att göra med! Sodomistiska pissfittor som inte ens har vett att bete sig, kan det bli värre?

Är dom flator? Jag har bara sett ett avsnitt och har inte en aning.
Citera
2007-07-04, 08:48
  #7
Medlem
conxcuss avatar
Hahaha, pojkar då. Tycker programmet är extremt roligt. Visst, det har gjorts förut, men som om det spelar någon roll? Roligt i alla fall, speciellt då det är på svenska och i Stockholm! Se alla 8 avsnitt, samtliga ligger på Swebits.

Att dessutom kalla dem flator utan grund, ja då bör väl tråden flyttas till skvaller, hah!

Och sen kan vi väl hålla oss till en tråd?
Citera
2007-07-04, 11:06
  #8
Medlem
DenLedes avatar
Jag tycker att det är skoj. Jag tycker också att dom är snygga.
Men så har ju jag relativt bra smak också.
Citera
2007-07-04, 15:07
  #9
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Jag tycker att det är skoj. Jag tycker också att dom är snygga.
Men så har ju jag relativt bra smak också.
Missa att det var tvärtom dagen
Citera
2007-08-19, 17:31
  #10
Medlem
valmont74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Jag tycker att det är skoj. Jag tycker också att dom är snygga.
Men så har ju jag relativt bra smak också.

Håller med, de är snygga och bra mycket roligare än Situation Magnusson. De är väl inte flator, låter snarare som nån som är bitter för att han inte fått knulla dem bara
Citera
2007-08-19, 22:34
  #11
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Löwenhertz
Raj Raj på TV4 - två äckliga lyxhippies går runt med dold kamera på stan och trakasserar vanligt folk. Knappast originellt. På tv4.se beskrivs programmet som "ett svenskt humorprogram där de kaxiga tjejerna Nour El-Refai och Cecilia Forss bryter mot alla förlegade normer för hur tjejer bör uppföra sig."

I själva verket bryter de mot alla nuvarande normer för hur människor bör uppföra sig. Jag önskar att de någon gång går på fel person och åker på stryk.

"Vi vill spräcka hål på myten att man som tjej antigen är "snygg men korkad" eller "kul men ful". Vi är skitsnygga och skitroliga, säger Nour El-Refai."

Nej, ni är skitfula och skittråkiga, säger Löwenhertz.

Hela konceptet känns som nåt av P3:s popvänsterprogram fast i TV-format. Otroligt nog är det alltså TV4 som sänder programmet och inte SVT.

Ja, jag är en gnällig högertråkmåns. Vad tycker ni andra om programmet?


Håller med mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback